Stap 2: Het wijzigen van de code
gInit() Dit is waar u uw lay-out bepalen
Deze methode wordt de indeling bepaald door het toevoegen van onderdelen achter elkaar. Onderdelen die kunnen worden gewijzigd (slider, knoppen etc.) hebben een variabele die eraan verbonden zijn. De & voor de variabele betekent dat we willen niet de waarde in de variabele doorgeven, maar we willen een verwijzing (pointer) doorgeeft aan de variabele. Op deze manier de Guino systeem automatisch bijgewerkt hen wanneer wijzigingen gebeurt in de GUI.
VOID gInit()
{
gAddLabel("SLIDERS",1);
gAddSpacer(1);
gAddSlider (3200, "Breedte", & breedte);
gAddSlider (3200, "Hoogte", & hoogte);
gAddSlider (0,255, "LED helderheid", & LED);
De roterende schuifregelaars
gAddLabel ("roterende SLIDERS", 1);
gAddSpacer(1);
[.............]
gAddColumn();
Het toevoegen van meer dingen hier.
gSetColor(r,g,b); De kleur van de gui-interface instellen.
}
GButtonPressed(int id) die dit wordt aangeroepen wanneer een knop is ingedrukt
Over het algemeen variabelen kunnen automatisch worden bijgewerkt, maar in het geval van een knop die het nodig heeft om een gebeurtenis die u verzorgen. In dit voorbeeld we de hoogte variabele instellen op 100 wanneer iemand de knop indrukt.
VOID gButtonPressed(int id)
{
if(buttonId == id)
{
hoogte = 100;
gUpdateValue(&height);
}
}
gItemUpdated (int id) Dit heet wanneer en item is bijgewerkt
Het is meestal niet nodig om dit te gebruiken aangezien het systeem de variabelen automatisch bijgewerkt. Als u wilt reageren op een wijziging kunt u het als zodanig. Wij zijn in dit geval de achtergrondkleur bijwerken wanneer één van de 3 roterende schuifregelaars is veranderd.
VOID gItemUpdated(int id)
{
Als (rotaryRID = id || rotaryGID == id || rotaryBID == id)
{
gSetColor(r,g,b);
}
}