Stap 5: Stap 5: schilderij
Prepping
Het eerste wat dat ik deed in het schilderij proces is ervoor te zorgen dat de vorm zoals verborgen als mogelijk was. Ik wilde niet houtnerf, of naden, of kleine onvolkomenheden in mijn bezuinigingen. Ik ging over de hele gitaar grondig met een dun laagje glasvezel putty, invullen van eventuele scheuren of naden. Ik solliciteerde diverse jassen (4 totaal) primer, schuren met hoge korrel schuurpapier tussen elke jas, voordat het definitief het worden van de gewenste gladheid.
Grondlaag
De eerste laag verf was een gelegenheid om dingen nog soepelerte maken. Ik solliciteerde diverse jassen van de ei shell witte kleur, nogmaals, tussen elke jas met hoge grit schuurpapier schuren. Na een paar jassen van dit, ik geplakt uit het bovenste gedeelte en het met de aluminium spray verf geschilderd. Ik heb altijd favoriet aluminium zilver of chroom, simpelweg omdat het droogt gelijkmatig telkens en nooit lijkt om me te geven geen problemen.
Voor de blauwe secties afgeplakte ik de secties die ik wilde behouden met sommige afplakband. Om dingen te maken echt verwarrend in de foto, ik gebruikte blauwe masking tape en blauw plastic aan masker uit de delen die ik niet wilde blauw: P
Detaillering
Dit, voor mij, was het leuke deel. Er is echt geen truc in het doen van dit, en het theorie die ik zou kunnen hebben geschilderd de hele gitaar met slechts deze methode, maar ik ben blij dat ik de grote blokken van kleur in vooraf. Met acrylverf, ik geschilderd in de details; de vuile panelen, openingen en andere kleine aanrakingen sprokkelen door een heleboel referentie materiaal en high-res foto's van R2-D2. Pas nu begint de gitaar te lijken op mijn schets.
Duidelijke jas
Ter bescherming van al dit werk, ik gespoten het hele gitaar, meerdere malen, met polyurethaan spray. Ik deed het binnen. De dampen waren... interessant.