Stap 15: Sprong Motion Interface
Nu we bij de kers op de taart komen: Handenvrije controle van de robot! De volgende paar stappen zijn gewijd aan onze eenvoudige robot interfacing met een verfijnde handenvrije sensor.
Ik leerde de meeste van deze dingen over de sprong beweging en Python van Codering Basics, een YouTube-gebruiker die echt goed walkthroughs over vele verschillende codering onderwerpen heeft, met inbegrip van Motion sprong om te werken met een Raspberry Pi te krijgen. Krediet waar krediet is te wijten!
Om uw robot gaan handenvrije moet u:
- 1 sprong bewegingssensor
- 1 exemplaar van de sprong SDK, die kan gratis worden gedownload van developer.leapmotion.com/, na het aanmelden als ontwikkelaar. Een cool e-mail nieuwsbrief krijg je, en toegang tot de codebibliotheken zodat u kunt springen beweging gebruiken met Java, C++, Python, JavaScript, eenheid, Unreal Engine (die loopt de Oculus Rift), en meer.
- 1 kopie van de Python sprong Motion-compatibele controller, die toevallig bij deze stap moeten worden gevoegd.
Hebt u uw sprong bewegingscontroller, steek de stekker in een andere USB-poort dan de ene gebruikt door uw PICAXE programmeer kabel en zorg ervoor dat de benodigde stuurprogramma's installeren op gepaste wijze. Zodra dat wordt gedaan, download de .py-bestand dat is gekoppeld aan deze stap, en sla het op in een eigen map ergens. Ten slotte, aanmelden als een sprong Motion ontwikkelaar en downloaden van de SDK, die beschikbaar is voor Windows, Linux en Mac.
Opmerking: Vergeet niet, PySerial is niet compatibel met Mac, zodat u zal niet zitten kundig voor mijn robot controle script gebruiken als u werkt met een Mac. De sprong beweging en sprong SDK zijn echter compatibel met Mac, zodat u kunt nog steeds een motie sprong, indien u dit wenst.