Dit Instructable is niet een les over het gebruik van bestaande HDR (High Dynamic Range) software. In plaats daarvan het geeft je een DIY (doe) aanpak voor het schrijven van uw eigen HDR-software, en maken van uw eigen systemen die kan potentieel gaan voorbij wat is reeds daar, of op de minst geven u een gevoel van persoonlijke voldoening die gewoon met behulp van een bestaand product kan niet worden gehouden. Lang leve DIY en macht aan het volk!
Gezien through the Glass, Darkly
Mijn grootvader leerde me hoe te lassen toen ik 4 jaar oud, en het was een geweldig leuke ervaring, spannende, maar in sommige opzichten een beetje beangstigend, omdat je moet dragen van een helm met een darkglass (één deelvenster van zeer donker glas waardoor beide ogen de wereld zien). De hele wereld lijkt bijna volledig zwart met uitzondering van een weinig pinprick van verblindende fel licht. Dus vanaf een jonge leeftijd gaf ik een veel van denken over hoe we kunnen zien, horen, en meer in het algemeen gevoel en zin van de wereld. Ik bracht een groot deel van mijn jeugd bedenken, ontwerpen en bouwen van draagbare computers tot mijn zintuigen bemiddelen, door iets ik riep "gemedieerde werkelijkheid".
Gemedieerde werkelijkheid laat ons toe om sommige aspecten van de wereld te vergroten, verminderen van andere aspecten, en meer in het algemeen, wijzig de weergave van de wereld.
Dus wilde ik bouwen een digitale oog glas dat kan deze drie dingen doen:
- Eventueel vergroten: bijvoorbeeld zien in volledige duisternis plus aantekeningen met virtuele markeringen of zichtbare anders onzichtbare velden en sensorische informatie;
- Voorkomend geval verminderen: bijvoorbeeld temmen van de heldere gebieden van de scène zoals de elektrische boog van mijn TIG lasser, de schittering van de zon, lampen lichtflitsen van spiegelende voorwerpen, enz.; en
- Wijzigen: het helpen van mensen zien door aanpassing van het gezichtsveld, niet alleen toe te voegen. Dit dingen zoals zintuiglijke vervanging opgenomen, bijvoorbeeld zien in het infrarood te kunnen om te zien waar een werkstuk steeg met Verwarming, evenals kunnend Zie radiogolvenen dergelijke.
Meer in het algemeen voorzag ik het oog glas in combinatie met een draagbare computer voor algemeen gebruik voor multisensorische integratie (HDR audio en video), alsmede voor synthetische synesthesie (zintuiglijke substitutie) met inbegrip van de toevoeging van nieuwe zintuigen (bijvoorbeeld het toevoegen van een "zesde zintuig").
Dit is wat leidde me naar de uitvinding van HDR (High Dynamic Range) sensing voor audio, video, radar, en metasensing.
Inzicht in HDR (High Dynamic Range) Sensing
Er zijn veel echt geweldig Instructables die u hoe onderwijzen te doen HDR:
- HDR-foto's met de GIMP zonder zelfs met behulp van speciale software (met behulp van slechts een afbeeldingseditor);
Dus wat ik ga om hier is hoe om te begrijpen van HDR. Dit inzicht helpt u nemen en maak betere HDR foto's en video's en "audio" (HDR is geweldig voor geluid opname ook, maken van de HDR-video ervaring compleet!). Dit inzicht zullen je ook toestaan om HDR op vele andere sensing taken zoals radar, sonar, toepassen en zelfs metasensing (de sensing van sensoren en de sensing van hun vermogen om zin).
In plaats van die worden aanbevolen of voorgesteld specifieke HDR software (ik ben eigenlijk bezig met een aantal bedrijven die software, hardware en aanverwante systemen), is het doel van dit Instructable te inspireren u om je eigen te maken!
Probeer te denken buiten de grenzen van bestaande API's en SDK's, en komen met iets uniek, origineel en leuk.