Stap 3: Beginnen met perspectief
deze stap is zeer belangrijk omdat u naar beneden wilt gaan in het spel met een pistool in afbeelding 2 ziet eruit bevalt... niet passend het zelfs lijkt niet als een pistool, (ik weet dat ik trok het slecht voor starters) maar als je kijkt naar foto 3 het beter uitzien is ook al de arcering werd genomen.
Ik benadruk nogmaals alle beelden zijn 64 x 64
het geheim van de vooruitzichten is te weten van uw horizon, voor Wolf3d de horizon ligt in het midden van het scherm, maar spelen zoals noodlot het afwijken. dus het exacte midden 32,32 is (wanneer het is een beeld van 64 x 64 er is echt 63 x 63 dus 32,32 de horizon is
voor een midden weergave dan wilt u tot stand hoe breed het pistool zal worden.
maar voor het zijaanzicht dat u tot stand wilt brengen waar het pistool eindigt.
Als je eenmaal een idee kunt u lijnen tekenen vanuit het midden zoals in pic 5 (blauwe is kant van de middelste, roze en rode 32,32) - als het ziet er grappig of te lang, maak je geen zorgen dat deel kunnen worden gewist.