Stap 8: Biometrie & OLED-Display
Biometrische (vingerafdruk) Reader
De GT-511C1R-vingerafdruklezer die ik heb geselecteerd van Sparkfun was zeer eenvoudig te integreren, de beschikbaarheid van een Arduino-bibliotheek en de talrijke voorbeelden van code gezien op het web (met inbegrip van deze grote Garage deur Instructable). Ik heb de GT-511C1R geselecteerd over haar broer of zus de GT - 511C 3 gewoon voor de prijs en het gebruik geval. De duurdere 511C 3 heeft 10 x de vingerafdruk opslag, maar is verder identiek aan de GT-511C1R. Zowel lezers rock dezelfde seriële interface met 360º vingerafdrukerkenning en identieke positieve/negatieve aanvaarding prestaties.
Inschrijving
Voor de eerste inschrijving voegde ik de logica om te controleren of het aantal ingeschreven vingerafdrukken op het apparaat. Als dat aantal 0 is, zal het beginnen de eerste inschrijving van de eerste vingerafdruk in plaats van vragen voor verificatie. Na dat is er momenteel niet een manier om te beginnen van inschrijving behalve om expliciet de EnrollFingerprint() functie uitvoert in de Setup lifecycle gebeurtenis, tijdelijk.
De verbetering van het toekomstige: Gebruik de magneetschakelaar om inschrijving, te beginnen wanneer het wordt geactiveerd na het invoeren van de geverifieerde stand draaien.
OLED-Display
De 128 x 64 pixels OLED display die ik gebruikte is zeer flexibel, kan worden aangestuurd via 3.3-5v TTL signalen en SPI of ik2C-protocollen ondersteunt. Wilt opslaan een arduino pin en sinds ik hoefde niet de snelste vernieuwingsfrequentie, heb ik gekozen voor de I2C interface. Dit vereiste solderen twee jumpers pads samen op de achterkant van het display van de Adafruit (afgebeeld).
Opstartinstallatiekopie
Als u wilt maken het beeld van de douanelaars afgebeeld, een monochroom bitmap maken in uw foto editor naar keuze (goeie ouwe ouderwets BMP), en het doorlopen van het java-programma van Img2Code binnen de Adafruit_GFX bibliotheek beschikbaar van hun Github. Dit zal een hexadecimale bytematrix die is een binaire representatie van de afbeelding in code produceren. Dit zal worden opgeslagen in de PROGMEM ruimte op de arduino zodat het niet snel al onze SRAM consumeren. Een afbeelding van volledige 128 x 64 is 1kB in grootte, die niet groot bij de 28kB van het programma ruimte, maar immens is als links in de schamele 2.5kB van SRAM. Ik heb zowel mijn schoen Spiegelbeeld en het kleinere beeld van de koplamp in het project van de Arduino aangesloten op dit Instructable, zodat u de werkelijke definitie en het gebruik van deze byte-matrices zien kunt.
Verder weer leren
De rest van de tekening code in het project en iets anders beschikbaar kan worden gevonden op deze geweldige tutorial van Adafruit over het gebruik van dat hun OLED displays met hun eigen bibliotheken.