Stap 2: Manipuleren en modelleren in Zbrush + elementen toe te voegen
Zoveel stappen! Bekijk deze stapsgewijze video, die zal je helpen begrijpen alle stappen beter!
1. in het hulpmiddel palet, klik op importeren. Selecteer het OBJ-bestand dat u hebt geëxporteerd uit C4D.
2. Sleep uw torus op het scherm. Klik op bewerken in het menu bovenaan of klik op "T" op uw toetsenbord.
3. Als u wilt pannen, drukt u op ALT, klik op uit het object en de cursor verplaatsen naar het midden.
Als u wilt roteren rond het object, klikt u op uit het object en het scherm bewegen.
Als u wilt schalen, klikt u op CNTRL, beweeg uw pen over de tablet terwijl u op de penknop.
4. Klik in het palet tool op Polymesh 3D
5. scroll naar beneden naar geometrie, klik op het tabblad Dynamesh, aanpassen van de resolutie 336 en klik op Dynamesh. Uw mesh is nu bewerkbaar. U kunt de geometrie voor een gladder uiterlijk en betere manipulatie als je wilt onderverdelen.
6. Selecteer een cilinder in het gereedschap-menu aan de rechterkant. Scroll naar initialiseren en aanpassen van de binnenste straal om holle buis van te maken. Hdivide een paar keer, en maak de kortere cilinder met behulp van een van de schuifregelaars.
7. Klik op Maak Polymesh 3D
8. Ga nu naar het Subtool-menu en klik op toevoegen. Selecteer de Torus PM3D van vroeger.
8. terwijl u cilinder is geselecteerd in het menu subtool, open het palet van de vervorming en verplaats de schuifregelaar grootte aan het verkleinen van de cilinder. Zorg ervoor dat XYZ zijn al ingeschakeld.
9. Zodra u de cilinder hebt verkleind, ga naar de schuifregelaar Taper en taps één van de kanten. U kunt de roteren Schuif door te typen in het bedrag van de graden die u wilt draaien op de gewenste as (X, Y of Z).
10. nu druk op "W", of klik op de knop verplaatsen in het menu bovenaan. Trekken uit de handle bar recht omhoog terwijl u shift ingedrukt en klik op de innerlijke middencirkel, dat wit moet. Verplaats de cilinder te passen rond de torus-ring.
11. in het kader van geometrie in het hulpprogramma palet, klik op verdelen 5 keer.
12. Houd CNTRL om de borstel maskeren. Klik en sleep uit de cilinder en op te trekken uit een uniforme rechthoekige masker.
13. in het palet van de vervorming, ga naar de schuifregelaar Inflate en zeer licht verplaatsen naar het opblazen van de niet-gemaskerde gebieden van de cilinder.
14. in het Subtool-menu, klik op dupliceren.
-"9" aan quicksave uw project
15. Herhaal door te trekken uit een dunnere masker op uw cilinder, klik Houd de CNTRL en daarna uit het model eens het masker omkeren. Nu Schuif de schuifregelaar Inflate nogmaals in de tegenovergestelde richting iets naar het geselecteerde gebied kleiner te maken.
16. Klik op uw dupliceren in het menu van de Subtool om deze te selecteren. Het origineel verbergen door op het oogpictogram rechts te drukken.
17. Druk op de "B" voor borstel selectie en klik vervolgens op "I" de borstel gebied invoegen selecteren. In het midden van de cilinder stuk loting uit een bol door te klikken en te slepen. Het wordt groter als u sleep je cursor verder weg. ZBrush maskers automatisch de rest van de cilinder om te manipuleren uw borstel invoegen zonder gevolgen voor de rest van de topologie van het model. Schakel het masker, Houd ingedrukt CNTRL, klikken en slepen uit uw model.
18. Druk opnieuw "B" en "I", selecteer de borstel invoegen primitieven. Klik op de "M" om de gewenste torus-shape te selecteren. Sleep uit de torus borstel over je bol.
19. om de hoek van de torus wilt zoeken aan het oppervlak, draaien van het scherm om de juiste kijkhoek. Pers "R" voor draaien en trekken uit een handvat. Start aan de rand verder weg van degene die u wilt draaien omlaag of omhoog. Het uitgangspunt is de as van rotatie, het eindpunt van uw handvat is de draaigreep. Klik in de cirkel van het eindpunt (de binnenste cirkel) en sleep om te draaien de torus naar een gewenste positie. U moet dit doen vanuit een paar verschillende hoeken om de gewenste effect te bereiken. Tekening uit de greep weer in dezelfde zal mode nodig zijn.
20. Zodra u hebt opgesteld op de hoek, druk op "W" op uw toetsenbord om de Move-optie te selecteren. Nu, kunt u dezelfde handle bar die u reeds hebt getrokken uit de torus positie rond de bol zetten. Klik op de innerlijke middencirkel op de balk handvat en sleep de torus in positie. Vergeet niet dat u moeten zult draaien rond uw object en verplaats de torus van verschillende kijkhoeken te bereiken van het gewenste effect. Zodra u klaar bent, laat u het masker door ingedrukt te houden CNTRL, klikken en slepen korting op het model.
21. Herhaal stap 17-20 maken meer van deze decoratieve elementen rond uw cilinder.
22. Indien u een geometrisch ringband wenst, kunt u proberen deze stappen iets anders doen om tijd te besparen. Druk op "X" op uw toetsenbord om de symmetrie te activeren. Klik op het Transform menu boven. Radiaal symmetrie selecteren door op de kleine (R)-knop te drukken, selecteert u het nummer op de radiale count schuifregelaar. Het gegeven voorbeeld wilt u de Z-as geactiveerd hebben. Uitschakelen van X en Y. U kunt experimenteren met de optie Radiaal symmetrie door te spelen met de andere opties voor as.
-"9" aan quicksave uw project
23. Zodra u klaar bent, onder geometrie tabblad in uw gereedschap palet, pas de Dynamesh resolutie 336 en klik op Dynamesh. Nu de stukken zijn "" aan elkaar gelast.
24. u kunt lelijke vlekken door u SHIFT ingedrukt houdt om te veranderen van uw penseel Smoothing Brush gladstrijken. Houdt u de spatiebalk om de penseelgrootte en focale shift schuifregelaars. Borstel grootte om de juiste grootte voor het gladstrijken van de vlekken aanpassen. Terwijl u SHIFT ingedrukt houdt, gewoon klik en sleep de cursor rond de plekken die u wilt aanpassen. Om kreuken opvallen meer, kunt u een ander penseel. Druk op "B" op uw toetsenbord om de borstel selecties opvoeden, druk op "D" en selecteer DamStandard. Deze borstel kerft weg automatisch in plaats van het toevoegen van klei aan de oppervlakte. U kunt altijd schakelen tussen optellen en aftrekken van modi door ALT ingedrukt te houden voor de omgekeerde functie. COMMAND + Z om het ongedaan maken van alles wat die je niet wilt. COMMAND + SHIFT + Z opnieuw wilt opgeven als u van gedachten veranderd. :) U kunt spelen rond met de penselen en beeldhouwen van meer details of houd het simpel en verplaatsen naar de volgende stap.
24. in het Subtool-menu, klik op dupliceren en vervolgens uw oorspronkelijke verbergen door te klikken op het oogpictogram. Selecteer de dubbele subtool. Klik op "R" voor draaien en trekken uit een greep uit de buitenste rand van uw cilinder stuk naar het middelpunt in de vorm van uw torus. Dit kan gemakkelijker worden gedaan door te klikken op het woord raster (SHIFT + P). U ziet het snijpunt van de axises in het midden. Zorg ervoor dat het eindpunt van uw handvat in dat centrum. Nu klikt u op de binnenste cirkel op het beginpunt van uw handvat (de buitenste rand van de torus/cilinder) en sleep deze om het draaien van uw cilinder tool rond de torus naar de gewenste positie.
25. Herhaal stap 24, maar uw origineel niet verbergen. We kunnen dit houden waar we links het. Zorg ervoor dat uw nieuwe dupliceren naar de overkant draaien.
26. zichtbaar maken van uw subtool met de details van de bol, de één is het centrum. Klik erop om deze te selecteren. We gonna willen het omhoog. Zorg ervoor dat de weergave is gecentreerd over het hele model. Druk op "W" op uw toetsenbord om te bewegen, trekken uit de greep omhoog terwijl u SHIFT ingedrukt, klik op de middelste kring en sleep het stuk tot de locatie boven de torus - hierdoor wordt de tegenhanger van de borgtocht.
-"9" aan quicksave uw project
27. in het subtool menu, door ervoor te zorgen dat alle hulpmiddelen zijn zichtbaar door op het oog icoon te klikken. Klik op toevoegen en brengen in uw holle cilinder. Zorg ervoor dat het geselecteerd in het menu. In de vervorming palet gebruiken de schuifregelaar grootte om de cilinder naar beneden. Gebruik de roteren Schuif indien nodig om te draaien de schuifregelaar rond op de juiste as.
28. pers "W" en sleep een handgreep om het verplaatsen van de cilinder naar de top van het midden van de torus. Plaats het op zodanige wijze te overbruggen van de kloof tussen de torus en het stuk van de borgtocht zelfgemaakt. De schaal/lengte desgewenst in de schuifknop voor de vervorming-grootte aanpassen. Stap voor stap video illustreert dit goed. :-)
29. Verdeel de cilinder een paar keer in het menu van de geometrie. Vervolgens CNTRL ingedrukt en sleep een masker horizontaal in het midden van de cilinder. U kunt het opblazen van de niet-gemaskerde gebieden via Inflate Schuif in de vervorming menu, of CNTRL + Klik om het masker omkeren en laten leeglopen van het centrum.
30. in het kader van geometrie, lagere niveaus van de Subdivisie te verwijderen. Druk op "B" voor penseel, "I" voor penselen invoegen en selecteer invoegen primitieven. "M" om de Torus penseel selecteren. Trekken uit de torus rond de cilinder en draaien en verplaatsen rond, net als wij eerder als u wilt het mooi centreren rond de onderkant van de cilinder.
-"9" aan quicksave uw project
31. gaat u naar Subtool Menu, zorg ervoor dat alles is zichtbaar (oogpictogram) en klik op verenigen; omlaag laag. Deze opdracht maakt u een gloednieuw hulpmiddel van de samengevoegde versie van uw project. In de tool selectie, klik op degene die samengevoegde zegt en het zal automatisch pop dat op uw scherm.
32. in het kader van geometrie - Dynamesh, van de resolutie 336 en Dynamesh dit om ervoor te zorgen dat alle gaten zijn gesloten. Klik op de kloof als u wilt maken een soepeler mesh.
U bent klaar met de hanger, nu op afdrukken prep!