Stap 3:15 geboden
onClipEvent(enterFrame) {}
snelheid = 10;
if(Key.isDown(Key.up)) {}
deze ._y-= snelheid;
}
if(Key.isDown(Key.down)) {}
deze ._y += snelheid;
}
if(Key.isDown(Key.left)) {}
deze ._x-= snelheid;
}
if(Key.isDown(Key.Right)) {}
deze ._x += snelheid;
}
}
Oke, weet ik zeker dat dit volledig verwarrend voor je is. Zoniet, goede baan. Eerste dingen, onClipEvent(enterFrame) {}
}
betekent gewoon dat het wat er in de accolades elk frame zal gebeuren.
if(---) {}
}
Betekent dat als wat de haakjes gebeurt, iets anders zal optreden. In ons geval betekent het dat als een pijltoets wordt gedrukt, willen we de bal te verplaatsen.
Key.isDown(Key.UP)
Dit is te zeggen dat als u een toets indrukt of omlaag, in dit geval de omhoog pijltoets drukt, dat iets zal gebeuren.
deze ._y
Betekent dat "dit" wat ooit "dit" kan zijn, in ons geval de bal, en het is de y-coördinaat
snelheid = 10
Snelheid is een variabele die ik heb gemaakt die gelijk is aan tien, dus als ik zeg: de snelheid van deze ._x +=;
het betekent dat de bal de x-coördinaat verhoging (ga rechts) door snelheid, die gelijk is aan tien.
Y-coördinaten zijn omgedraaid in Flash, af te trekken zal iets omhoog gaan, en toe te voegen zal iets naar beneden gaan. X-coördinaten zijn normaal, toe te voegen maakt iets gaan recht en vice-versa wanneer u aftrekken.