Stap 9: Manipuleren van objecten: grootte en schalen
Tot slot! We zijn nu op het hart en de ziel van 3D modeling: manipuleren van de objecten te kijken graag wat wij willen.
U merkte waarschijnlijk de schaaloptie die beschikbaar was toen we in eerste instantie een object geplaatst en in het Object tabblad in de eigenschappen-Editor. Zowel van deze werken vrij mooi, maar als u een 3D-model dat u wilt worden op een schaal van het echte leven, zoals de metrische schaal of imperial schaal, ontwerpt moeten we overstappen onze units op dit in tegenstelling tot het gebruik van de "Blender eenheid" schaal.
Als u wilt wijzigen welke eenheden we met opereren, klik op het tabblad van de "Scene" in de eigenschappen-Editor. In dit tabblad, is er een optie "Eenheden" waar we kunnen Selecteer geen (voor geen vooraf gedefinieerde eenheden), metrische en Imperial eenheden. De standaard metrische eenheid is de meter en de keizerlijke standaardeenheid is een voet.
De schaaloptie is er voor jou om te veranderen van de verhouding van de grootte van het object ten opzichte van de grootte van de standaardeenheid. Bijvoorbeeld, in metrische eenheden, de standaard kubus is 2 meter breed, maar wanneer de schaal is ingesteld op 0,1, de standaard kubus is in plaats daarvan 0.2 meter of 20 centimeter breed. Merk op dat deze schalen niet correleren doet met het vertalen van (bewegende) uw object. Bij een metrische schaal van 0.1, als u verteld om te verplaatsen "1" in de x-richting, verplaatst het object 1 meter in tegenstelling tot 10 centimeter dat de schaal zou zogenaamd suggereren.