Stap 1: Wat te verwachten
Terwijl dit gebeurde om waar te zijn (vandaar dit Instructable), leren hoe te gebruiken Blender de eerste keer duurde langer dan ik verwacht en was (en is nog steeds) een beetje frustrerend soms.
Niettemin, ik vind het nog steeds een grote 3D modeling software en de hoop op verlichting van enkele van de frustratie door aan te tonen u vandaag enkele van de basisprincipes (dat wil zeggen de dingen die ik hoe weet te doen) over het ontwerpen van uw eigen 3D-model. Houd er rekening mee dat dit is krassen op de oppervlakte dus-te-spreken en zijn er vele andere dingen die Blender staat zoals textuur, verlichting, animatie en natuurkunde is. U kunt Blender downloaden voor uw systeem passende hier.
Veel van wat ik geleerd over het gebruik van de Blender kwam uit de uitgebreide toepassingsspecifieke tutorials door Neil Hirsig voor zijn Blender 3D Design cursusgedaan. Zijn bepaalde versie van Blender (2.6 x) ouder is dan degene die ik gebruik (2.71), maar ik niet grote verschillen (althans nog niet gezien heb). De wiki voor Blender (ook voor 2.6 x, maar wel werkt voor 2.7 x) is ook een goede bron, hoewel, zoals de meeste wikis, doet het niet de mooie stapsgewijze voorbeelden.
Voor degenen onder u die geïnteresseerd zijn, ik zal met betrekking tot de volgende onderwerpen:
- Dus... welke knoppen/tabs moet ik bezorgd over?
- Verplaatsen van het scherm
- Toevoegen en objecten benoemen
- Bewegende objecten (delen 1, 2 en 3)
- Object en de bewerkingsmodus
- Manipuleren van objecten
- Dimensionering en schalen
- Specifieke lijmen
- Extruderen
- Snijden
- Bisect
- Mes
- Mes Project (delen 1 en 2)
- Toevoegen en verwijderen van functies
- Lid worden en scheiden
- Controledoeleinden
- Onderverdelen
- Lus knippen en schuif
- Alles