Stap 2: dimensie
Omdat de brandpuntsafstand van cameralenzen zal variëren is het beste niet uw tuig snijden bepaalde vooraf gescripte afmetingen maar eerder testen op uw camera's te vinden van de gewenste opname. Heb een onderwerp staan op een afstand van één van uw camera's (zorg ervoor dat de camera helemaal is uitgezoomd). Wanneer u de gewenste uitwerking in de lens hebben dan meet de afstand van de camera op het onderwerp. Dit is de straal van de boog van uw camera. Houd er rekening mee dat u niet bent beperkt tot een boog en als u tuigage materiaal flexibeler dan hout u kon zelfs het omvormen van het tuig aanpassen aan de behoeften van een specifieke schieten (Zie de reële matrix voor demonstratie). We gingen met hout, want het was goedkoop, snel te bouwen, en gemakkelijk beschikbaar.
De straal die we kozen was ongeveer 5'. Om de boog te tekenen we namen een 2 x 4 en boorde een gat in elk uiteinde. Bladen van triplex groot genoeg voor uw tuig neer op de vloer plaatsen In het ene uiteinde van de 2 x 4 zet een pen en verankeren van het andere einde tijdelijk in het middelpunt van de boog. De arm rond slingeren en een mooie boog op het triplex tekenen (er zijn waarschijnlijk makkelijker manieren om dit te doen met betrekking tot de draad of tekenreeks). Als u eenmaal een boog getekend op de multiplex krijgen uw camera's en ze gelijkmatig rond de omtrek. Zet hen en zien wat het als kijkt. Zet een object in het midden van de camera's en pas ze zodat ze alle gecentreerd zijn op hetzelfde object. Doe een test shot op alle camera's. Zorg ervoor dat u tevreden bent met het bereik van de beweging tussen de frames en de verhoudingen en de positie van het onderwerp aan het frame. Dit is een van de belangrijkste elementen bij het verkrijgen van een goed schot op het einde en dat is moeilijk aan te passen als je eenmaal de jig saw uit, dus het juist krijgen.
In eerste instantie, we hebben een kleinere matrix tuig, klittenband gebruikt voor het monteren van de camera en had een sessie van schoten voor het testen van de grootte en spatiëring. Daarna, we besloten uit te breiden van de grootte van de matrix en een groter platform gecreëerd en vergroot de afstand tussen de camera's.