Stap 9: beeldhouwen
De rest van het modelleren laat veel aan je eigen creativiteit! Nu dat het kader van de krab is voltooid, kunt u de vorm van alle de ledematen naar smaak. Wijzigen van hoekpunten, randen of gezichten kunt u de werkbalk snelmenu's. Voel je vrij om het verwijderen van hoekpunten en randen waar ze niet nodig zijn, en om toe te voegen detail waar het thuishoort, met behulp van de kloof, verbinden en inzet van opdrachten. Weinig functies zoals ogen en spikes kunnen worden geëxtrudeerd en verfijnd op dezelfde manier.
Een nuttig hulpmiddel voor beeldhouwen is het "tweak menu" onder Tools/tweak/inschakelen tweak. Ik kom het te "Verplaatsen", waarmee ik slepen en neerzetten van hoekpunten, vlakken en randen met behulp van de cursor.
Afhankelijk van hoe realistisch u het model wilt worden, kunt u een heleboel fijne details, of je kan gaan voor meer van minimalistische look met minder hoekpunten. Vergeet niet te vaak te schakelen tussen de normale weergave en de "snelle gladgestreken Preview" gebruik [Shift + Tab].
Tot slot, als u uw uiteindelijke model wilt dat biologische curven, selecteert u alle items in de "Body" modus en klik op "smooth" in het snelmenu. Deze tool, in tegenstelling tot het voorbeeld van de afgevlakte, glad eigenlijk al uw geometrie, dus als u van plan te houden het bewerken van je werk, een kopie opslaan voordat het vloeiend maken. Bent u klaar om te 3D-afdrukken, exporteert u het bestand als een .stl en brand-up van de 3D-printer!