Stap 2: Objecten en animaties
u kunt controle arrays maken met de meeste van de besturingselementen in VB6.
u kunt deze besturingselementen eerst toevoegen.
Een Label met de naam lbTotal
Een Label met de naam lbCorrect
Een Label met de naam lbWrong
Een Label met de naam lbRemain
Een opdrachtknop met de naam "cmdU" - zichtbaar: False
Een opdrachtknop met de naam "cmdD" - zichtbaar: False
etiketten zijn schreeuwen dat hun functie en de knoppen zijn te scrollen van het gebouw in het einde.
Maken van de Array (voor de blokken)
1. Als u GIF-afbeeldingen met transparantie een besturingselement voor afbeelding gebruiken. Als dat niet het geval is, gebruiken PictureBox. (Ik heb hier PictureBox gebruikt)
2. Hernoem het naar "Block"
3. instellen van de eigenschap AutoSize op True
4. de eigenschap Randstijl ingesteld op geen
5. instellen van de eigenschap Index op '0' ***
6. Klik op de eigenschap afbeelding klik dan op de knop aan de rechterkant. Vind uw huis blok afbeelding en klik op open.
7. Breng het naar de bovenkant van het formulier
dat is de eigenschap die vertelt vb dat dit is een controle-matrix. nu als u kopieert en het plakt ziet u niet het bericht "Wilt u een controle-array... maken?"
Het blok swingende animatie maken:
om dit te doen, voeg een Timer -besturingselement. met de naam van: "CCMove" (kraan kabel bewegen!) en de intervalwaarde van de '25'. het moet standaard worden ingeschakeld.
maar eerst een vorm als het grondniveau maken en zet het neer op het formulier. De naam "BaseBlock" (de swingende blok werkt met de afmetingen van dit object)
Dubbelklik nu op de timer die u hebt gemaakt en het schrijven van dit stukje code in de gebeurtenis Timer.
Als vervolgens rev
' Ga rechtsaf
Block(0). Links = Block(0). Links + 100
Als Block(0). Links > BaseBlock.Left + BaseBlock.Width - (Block(0). Breedte \ 2) vervolgens rev = False
Anders
' Ga naar links
Block(0). Links = Block(0). Links / 100
Als Block(0). Links < BaseBlock.Left - (Block(0). Breedte \ 2) vervolgens rev = True
End If
Ga nu naar de generaal - declaratiesectie en typ dit:
Dim rev as Boolean
Dit zal declareert u een variabele genaamd rev in type Boolean. Deze variabele wordt gebruikt in CCMove Timer om over te schakelen van de bewegings richting.
Nu raakte 'Play' voor het uitvoeren van het project en het testen van de swingende animatie.
>> Wat doet de Timer?
Het beweegt het blok 0 in een richting, totdat de beperking je ingesteld voor dan schakelt de richting wordt bereikt. de beperking hier is gebaseerd op "BaseBlock"-object met de verschuiving van de breedte van de 1/2 blok vanaf links en rechts.