Stap 3: Computer aan boord... aan bestuur (WiFi / radio)
Eigenlijk, ik kon deze functies hebt ingesteld via het internet alsook-- maar omwille van de eenvoud, zetten we alle connectiviteit stappen samen.
Ik gooide Buckaroo de sleutels tot het internet:
WiFi.config ("Netwerk-ID", "netwerk-wachtwoord")
WiFi.reassociate
Nu dat deze zijn uitgevoerd, zal het automatisch proberen verbinding te maken met dat netwerk zo lang als het ingeschakeld.
We bouwen uit docs nu waarin alle beschikbare opdrachten voor uw Scouts.
Na dit, Buckaroo begon opdagen in onze online HQ (zoals te zien in de afbeelding), en ik kon opdrachten aan het verzenden van onze website. Hier is een video van mijn collega Eric demonstreren dit.
RADIO ENGAGE!
Op dit punt, ik had een leiden Scout aangesloten op de "kietelen" opdracht ontvangen vanaf elk willekeurig apparaat met internetverbinding, overal ter wereld, op welk punt zou het weer op pin 2 en een rode LED gedurende 1 seconde, schakel beide.
Maar ik wilde om aan te tonen van de planken aangeboren capaciteit voor telepathy onderling, dus ik Tommy, mijn veld Scout, uitgeroepen tot de hersenen van mijn machine kietelen. Dit betekende dat hem instellen met dezelfde functies als Buckaroo (op welk punt ik kon goed hebben gewist hen van Buckaroo, aangezien elk bord een eigen set van functies onderhoudt).
Aangezien ik heb Buckaroo en Tommy geconfigureerd als onderdeel van de dezelfde "troop", ze zal altijd in staat zijn om te praten met elkaar via radio als onderdeel van een mesh-netwerk. Als ik meer platen aan de troep toevoegt, kan alle Scout opdrachten aan elke andere Scout, of aan de groep als geheel doorsturen. En wat meer is, aangezien Buckaroo een lijn met het internet heeft, dat betekent dat de hele troep kan ontvangen opdrachten via WiFi.
Ik omhoog Tommy aangedreven en de opstart- en kietelen functies via onze HQ verzonden. Ik stak een LED op pin 2 om te controleren dat het hoge ging, en deed het!