Stap 2: 3D-modellering
In de eerste plaats open te stellen uw keuze van 3d modelling software. Ik gebruik sketchup, http://www.sketchup.com/ , zoals het is zeer eenvoudig te gebruiken, te begrijpen en een gratis heeft 3d model modellen.
Voordat u met het 3D-model begint uw stuk van het meubilair zou ik aanbevelen meten van het gebied en maken uw 3D-model wilt schalen.
Ik gebruikte een badkuip model gemaakt door "IDW"
3D-Model gids
- Om te beginnen ik opende een 3D-model van een badkuip, in sketchup en de Badpotenset verwijderd.
- Ik vervolgens verwijderd van de bovenste curve met het gereedschap Gummetje en het vervangen met een vlak stuk naar de top.
- Volgende ik uitgestippeld naar het gebied voor het laden.
- Na dat ik trok een vierkant rond de bocht, getraceerd rond de bocht, en ik deed het op elke lade, zodat ik opnieuw van de curve later ergens anders in het model maken kan.
- Dan trok ik de top lade naar buiten, de curve onderaan gekopieerd en geplakt op de top en trok een lijn voor de verbinding van de twee.
- Vervolgens een lijn tekenen vanaf de rand van de curve naar boven naar dezelfde hoogte als de rest van de lade en een ander zijwaarts en de kromme sjabloon kopiëren, plak deze aan de bovenkant en een lijn tekenen om te verbinden de twee.
- Nu gebruiken de "follow me" aan beide zijden
- Daarna trekken op de bovenkant van de lade van de breedte van de muur en extruderen bijna helemaal.
De kledingkast
- Ten eerste Kopieer en plak het gehele model en wissen alle van het model met uitzondering van de bovenz─│de van de gebogen.
- Nu wissen de gebogen top zijn op het eerste model.
- Vervolgens het deksel 90 graden draaien en zet op tegenover het eerste model.
- Eindelijk een overzicht voor de dikte van de muur trekken en helemaal extruderen.
Renderen
Voor de weergave van het model gebruikte ik de gratis proefperiode van Indigo rendering voor Sketchup http://www.indigorenderer.com/sketchup , maar het is slechts een proef dus ik zou graag horen van eventuele suggesties van rendering software voor sketchup.