Stap 2: ontwerp
Zodra u uw metingen hebt gemaakt, moet u een 3D-model van het object maken. Ik verwacht in de toekomst fabrikanten zorgt 3D-modellen van accessoires voor op hun website, maar we zijn er nog niet. Vandaag, moet u het ontwerpen van uw eigen.
Ik gebruikte een commercieel programma van Alibre om het model te maken, maar er zijn een aantal gratis programma's. Van Autodesk, genaamd 123D, heeft een rijke functieset. Blender is een open-source, en sommige bevalt, maar het was echt ontworpen voor het maken van objecten in 3D animatie moeten worden gebruikt. Er is zelfs een eenvoudige modeling programma dat wordt uitgevoerd in uw browser genaamd 3D Tin. Geen van de degene die ik heb gebruikt is zo intuïtief om te gebruiken als ik denk dat het zou moeten zijn, maar ze worden steeds beter.
De Alibre modeling programma heeft een aantal mooie machinist-functies, zoals zijnde kundig voor diepte een shape en afgeronde hoeken (filets) zetten een rand, zelfs een gebogen.
Eenmaal u uw 3D-model hebt gemaakt, exporteren naar een bestand in de standaardindeling van de STL.