Stap 3: Het hakken van
Aangezien het oorspronkelijke model van solidworks was nooit bedoeld als een 24-inch hoog 3D-gedrukte model, ik moest nu doen het werk om erachter te komen hoe het schijfje in gedeelten die in mijn printer passen zou (7 "x 7" x 7 "bouwen gebied) maar nog steeds kunnen worden samengevoegd zonder te kijken als een puinhoop.
de functies waren alle harde rand en mechanische dus dit was niet erg moeilijk. Ik trok de vakken rond de secties ik wilde om te converteren naar afzonderlijke onderdelen en gebruikt de functie snijden diepte uitpakken en opslaan als aparte bestanden.
Zodra alle stukken werden gescheiden ik liet hen allemaal in een vergadering, en omdat ze werden alle gesneden uit een enkele solide model zij alle in naar de juiste locatie daalde op basis van de oorsprong.
Ik voegde een paar bazen en zakken aan elk stuk om te helpen met uitlijning tijdens de vergadering maar ik liet een heleboel wiggle kamer want ik had geen idee van de kwaliteit van de gewrichten-id krijgen uit de printer. Ik wist dat ik kon gewoon epoxy en stalen pinnen (nagels) gebruikt om aan te scherpen het allemaal tijdens de vergadering.
De tentakels waren een beetje moeilijker, omdat ze een veel meer organische vorm. Ik gebruikte zbrush te splitsen van de delen gebruik van geprojecteerde gesneden lijnen en de z-remesher voor het maken van afzonderlijke hulpprogramma.
Aangezien ik zeer vertrouwd met solidworks ben, ik weerspiegeld mijn onderdelen en functies zoals ik ze nodig hadden maar omdat ik zo veel langzamer met zbrush die ik alleen splitsende 1 tentakel in om afdrukbare delen dan stl bestanden geëxporteerd en freeCAD gewoon spiegel van de stl-bestanden gebruikt, misschien was dit niet de meest efficiënte manier om het te doen maar voor mij was het gemakkelijker dan onhandige via zbrush opdrachten die ik ben nog steeds leren.