Hoe aan de slag met Eclipse en AVR (10 / 15 stap)

Stap 10: Nieuwe bronbestand


Het maken van bron en header bestanden is zeer eenvoudig. Gewoon Klik met de rechtermuisknop op het project of projectmap waarin u uw nieuwe bestand moet worden gemaakt binnen wilt, en klik op New > bronbestand. In het venster dat verschijnt zoekt het type bestand dat u wilt maken, typ een naam voor uw nieuwe bestand en klik op Voltooien.

Houd er rekening mee dat u moeteen bestand genaamd main.c ergens in uw project, dit is want dat is het bestand dat de compiler begint met. De compiler zal compileren main.c en alle bronbestanden opgenomen in het. Voor een eenvoudig voorbeeld van wat er in main.c proberen met behulp van de bron lijst op Deze pagina (voor attiny2313). Ik heb dit voorbeeld gebruikt in de foto's op deze stap.

Nu u klaar bent met de code moeten we om het te bouwen. Wat is bouwen die je vragen? Een bouwproject is de handeling van alle van de broncode compileren en het creëren van een "gecompileerde" resultaat. U zou een uitvoerbestand (een EXE voor venstersgebruikers) bouwen voor normale C-programmeurs. Aangezien we zijn het plaatsen van gegevens op een AVR bouwen wij een Flash image. Alvorens u u zult niet zien eventuele fouten in uw code te bouwen raakt. Na het raken van build ziet u dat sommige lijnen worden rood onderstreept. Dit zijn de zogenaamde "Compileren fouten" - Dit zijn stukjes code die onjuist, zijn omdat de compiler niet hen begrijpen of een probleem met hen heeft.

Opmerking over de bronbestanden (opnieuw voor mensen uit de achtergrond van een Arduino IDE): Nu dat we hebben verplaatst op basis van één bronbestand is het tijd om serieus over het organiseren van onze code. Daarmee is niet moeilijk, en het betekent dat wanneer je wilt om uw project iets anders (zoals het toevoegen van een knop op uw BLINKIE licht) doen. In C, de taal die wij nu gebruiken, is de manier om programmacode te maken te organiseren in groepen "nut" bestanden. Zeggen dat we willen weten of een getal een priemgetal, is als een Fibonacci-getal is een getal, en als het een getal is een vierkant. Stel je nu voor dat we willen deze nieuwe methoden in zowel het Blinky Light project als het project Fading licht volledig gescheiden gebruiken. Als je wilde dit doen in de Arduino IDE zou de enige realistische manier is om te worden kopiëren en plakken van uw methoden (dat is soort van hard werken). Verder die het zuigt nogal omdat als ik ontdek dat mijn methode isAFibonacciNumber daadwerkelijk een bug heeft, ik heb kopiëren en plakken van de correctie aan beide projecten. Zou het niet gemakkelijker zijn als je kon een functie eenmaal schrijven en het vele malen gebruiken? Nou je kan, en het is makkelijk... We gebruiken de bronbestanden en headerbestanden Wij kunnen een bronbestand met de naam NumberUtilities.c . Nummer Utilities bevat al het rekenwerk methoden die we misschien wilt gebruiken. Nu als ik wil gebruiken enkele hulpprogramma's alles wat ik moet doen is importeren eens. Het grote ding is dat als ik nodig om een verandering te maken, of een oplossing, dan heb ik alleen eens doen moet. Voor meer hulp bij C en AVR kan u wilt raken van google, een AVR-forum of uw bibliotheek. Vergeet niet dat er een gedeelte van de koppelingen aan het einde van dit instructable!.

Gerelateerde Artikelen

Hoe aan de slag met de Unreal Engine

Hoe aan de slag met de Unreal Engine

IntroductieAls u geïnteresseerd bent in het leren hoe aan de slag met het maken van video games zal dan dit Instructable u tonen hoe dat te doen. We gebruiken Unreal Engine omdat het een moderne game-engine die maakt het gemakkelijk voor iedereen met
Hoe aan de slag met alchemie

Hoe aan de slag met alchemie

Ik ben het maken van dit Instructable niet zozeer als een how-to, maar meer van een gids.Ik heb een enorme toestroom van e-mails en berichten vragen hoe om te beginnen met alchemie en me te vertellen over uw inspanningen in de kunst. Sommigen van hen
Hoe aan de slag met de Freescale vrijheid KL25Z

Hoe aan de slag met de Freescale vrijheid KL25Z

Hallo, vandaag wil ik intoduct u aan de Raad van bestuur van Freescale vrijheid met de KL25Z-processor. Het is een ontwikkeling-board, gebouwd en verkocht door Freescale. Het beschikt over een ARM® Cortex™-M0 +, werken op 48Mhz.Kenmerken:48Mhz128KB F
Hoe aan de slag met Pandora

Hoe aan de slag met Pandora

deze gids zal u onderwijzen hoe gebruik van Pandora te luisteren naar muziek zonder een account, met een account, en met een bijgewerkte Pandora één Account. Het bespreekt ook enkele belangrijke kenmerken van Pandora.Stap 1: Open een Browser Open web
Hoe aan de slag met PHP

Hoe aan de slag met PHP

Oke, dus allereerst.Wat is PHP?PHP (volledige naam: PHP: Hypertext Processor) is beschreven door de makers hen zelf als volgt:"PHP is een veelgebruikte general-purpose scripting taal die vooral geschikt is voor Webdevelopment"Een paar dingen ove
Aan de slag met IoT met behulp van het Particle Core

Aan de slag met IoT met behulp van het Particle Core

IoT is een echt leuk om te experimenteren, terwijl ze plezier het is ook zeer macht volledig. Het kan krijgen een breed scala van apparaten aansluiten, zoals bijvoorbeeld een koffiezetapparaat dat kunt tweet wanneer de koffie wordt gedaan of een auto
Aan de slag met de interactie onderdelen Kit deel 1

Aan de slag met de interactie onderdelen Kit deel 1

In deze tutorial zal ik laten zien hoe met behulp van een potentiometer (potmeter) controle van de helderheid van een LED. Ook heb ik een schakelaar van de tilt (wordt later beschreven) in serie met de LED, zodat wanneer het breadboard rechtop het op
Aan de slag met pcDuino

Aan de slag met pcDuino

Na het plezier met de pcDuino, realiseerde ik dat mij konden wekken een stelletje tutorials te gebruiken. Dus dat is gewoon wat ik ga doen, dus laat mij uit te leggen wat is een pcduino en hoe u kunt instellen voor de eerste keer start.Wat is een pcD
Aan de slag met LinkIt One - LEDs

Aan de slag met LinkIt One - LEDs

Ik heb onlangs een LinkIt één bord, die het is een geweldig alternatief voor een Arduino met een heleboel functies verpakt in een klein pakket. Het heeft een ingebouwde WIFI, GPS, Bluetooth, GSM, Micro SD kaart slot en een hoofdtelefoonaansluiting va
LinKit één aan de slag met GPS

LinKit één aan de slag met GPS

In dit instructable ik ga u laten zien hoe aan de slag met de Linkit een GPS, dit zal communiceren met GPS-satellieten te geven u de locatie in Latitude en longitude.Stap 1: Lijst van onderdelenLinKit OneGPS-antenneMicro USB-kabelStap 2: Aansluiten v
Aan de slag met LinkIt One - Servo

Aan de slag met LinkIt One - Servo

In de laatste instructable toonde ik u hoe aan de slag met een LinkIt één en een LED knipperen en maken patronen te gebruiken. Dit is deel twee van de serie waar ik je laten zien hoe je begon met Servos met de link het één en het instellen van een se
Aan de slag met - FreeScale K64f

Aan de slag met - FreeScale K64f

Vandaag kreeg ik gewoon een vorm van Vrijheid K64F FreeScale, dit is een goedkoop alternatief voor de Arduino en kan doen veel wat een Alrduino kan niet. In deze Insturctable ik ga u laten zien hoe aan de slag met de K64F en ik zal uitleggen een beet
Aan de slag met de LinkIt One - gelijkstroommotoren

Aan de slag met de LinkIt One - gelijkstroommotoren

In de laatste twee instructables toonde ik u hoe aan de slag met de LinkIt die controlerende servo's opgenomen en LEDs. Ik ook laten zien hoe je de onboard firmware van de LinkIt One, dus ik u raden die eerste doorloop.In dit instructable ga ik u ton
Aan de slag met LabVIEW en Arduino (volledige tutorials)

Aan de slag met LabVIEW en Arduino (volledige tutorials)

Als u een nieuwe gebruiker voor elektronica bent en wilt maken projecten zoals een pro, is hier het leerprogramma voor u.Dit is niet een enkele tutorial, dit gaat tot gevolgd door serie tutorials te voltooien een spoedcursus over hoe te gebruiken Lab