Stap 3: Stap 3: het spel spelen.
Elke speler neemt een wending, bewegen de cirkel van links naar rechts (linksom). Beginnend met de eerste hand-clap, zegt de eerste speler een naam. Bijvoorbeeld, als u kiest voor het gebruik van dierlijke namen, zeggen de eerste speler "aap", terwijl de groep klap, klap, klap, module presteert.
De tweede speler aan de beurt begint met de volgende klappen. Deze speler moet denken aan de naam van een dier dat begint met de laatste letter van de vorige speler woord. In ons voorbeeld eindigt het woord "aap" met een "y", dus de tweede speler moet denken aan de naam van een dier dat met de letter "y begint". Deze speler heeft slechts een vier telling van het ritme (klap, klap, klap, module) hun woord. Als de tweede speler er niet in slaagt om te zeggen het woord "jakken" voordat hun vier tellen (klap, klap, klap, wafel) is voorbij, ze bewegen buiten de cirkel. Speel blijft, gaan rond de cirkel, totdat één speler, de winnaar, blijft.
Jonge kinderen versie: Jonge kinderen kunnen onthouden van namen, maar nog steeds jong genoeg zijn om de strijd met de spelling van de woorden. Verwijder dit probleem door het elimineren van de regel over het woord van de eerste en laatste letters. Elk spelen namen een dier (of de gekozen thema word), zonder de eerste letter van hun woord overeenkomen met de laatste letter van het vorige woord.
Jonge volwassen versie: Het ritme stopt wanneer een speler niet vinden van een passende woord. Deze versie richt zich op sociale interactie vaardigheden. De verliezen speler blijft in de cirkel om verder te spelen, maar een "penalty", zoals een persoonlijke geheim te vertellen, of een pijnlijke vraag eerlijk te beantwoorden moet betalen. Indien zij niet aanvaarden dat de "dare", worden ze verwijderd uit de spelen.
Oudere volwassen versie: Terwijl dit spel wordt traditioneel beschouwd als een kinder activiteit, dit spel zou de steun van een therapie in gemeenschappen van oudere volwassenen. Spelen van het spel zou aanmoedigen deelnemers aan het verbeteren van geheugen, denken en communicatievaardigheden, die de neiging te dalen met de leeftijd. Overwegen het toevoegen van meer tijd voor het vinden van een woord (klap klap, klap, module, klap, klap, klap, module), om het spel minder frustrerend om te spelen te maken.