Stap 1: Het hoe en waarom
Andere grote gidsen om u begrijpen dit spul te helpen:
http://www.gamesx.com/misctech/controltech.htm
http://www.gamesx.com/controldata/controlprimer2.htm
Schrik niet, maar we moeten voor iets snel voordat we alleen in hoe dit alles u treft: 'spanning'. U kan hebt gehoord, en niet zeker wat het betekent. Dat is prima. Het is gewoon een build van elektriciteit, een bos van elektronen onder druk, klaar om te schieten uit als het had net ergens te gaan. Ergens die minder druk met elektronen. Hoogspanning: veel elektronen onder veel druk. Laagspanning, niet zo veel. Als je de twee samen, zal die elektronen uit de hoogspanning schiet uit en intermingle met het punt van laagspanning, totdat ze allemaal op dezelfde druk aan beide zijden. Zodra ze heb geëgaliseerd uit de druk, is er nergens anders te gaan. Aangezien ze op dezelfde druk, zijn ze bij de dezelfde spanning.
Door zelf, kan je niet vertellen hoeveel druk een plek onder; u moet een andere plek te vergelijken met. Dat is waarom een voltmeter heeft twee sondes daarop; een voor het testen van een punt, en anderzijds om te zeggen 'vergelijken met deze plek'.
U hebt waarschijnlijk gehoord van de term 'ground' vóór in de omgang met stokken, maar je kan niet begrijpen wat het werkelijk betekent. Grond is gewoon een gemakkelijke manier om te zeggen 'laagspanning' of '0 volt referentiepunt'. We zijn allemaal bekend met 9 volt batterijen, en hoe een einde het plusteken, en de andere heeft heeft een minteken. Als de positieve kant 9 volt heeft, wat het het vergelijken van het? De negatieve kant, alias grond.
Als u de pinouts van uw favoriete console controller online hebt opgezocht, hebt u waarschijnlijk gezien een lijn met een bepaalde spanning daarop (+3.4 volt op Sony domeincontrollers, + 5 volts op zowat alles.) en een andere regel gemarkeerd grond. Zo inpluggen in een controller aan uw console is net als inpluggen in een 5 volt batterij op uw controller, met grond gaat naar de negatieve kant van de batterij.
In alles wat we gonna do in dit Instructable, wanneer we over spanning spreken, we gaan vergelijken met grond. Een lage spanning is een echt dicht bij de grond. Een hoge spanning is één hoger dan de grond.
We hebben allemaal gehoord over hoe digitale spul is alle 1's of 0, zelfs als we niet echt begreep het. Het idee is, wanneer wij sortie iets, we bent verifiëren van de spanning. It's either gonna onder een heleboel druk, of bijna geen druk. Thats it. Dat is alles wat die we schelen. We controleren dat spanning, en we ons antwoord. Hoog of laag.
De chips op uw domeincontroller PCB, met inbegrip van de universele PCB, hebben één draad voor elke switch in de controller: omhoog, omlaag, start, en elke andere richting en knop hebt. Als het ziet dat lijn heeft hoge druk, het weet die knop niet is ingedrukt. Als het ziet dat lijn heeft lage druk, het weten de knop heeft gedrukt.
Maar hoe krijgt elke regel hoog of laag? We weten dat er hoge druk op de plus kant van onze batterij. We weten er lage druk op het minteken naast, of grond, van onze batterij. Dus alles wat we moeten doen is hebben de lijn verbonden met hoog wanneer de knop niet is ingedrukt, en deze op de grond aangesloten hebben wanneer de knop wordt gedrukt. De lijn aan de PCB is maakte hoog omdat zijn verbonden naar de positieve kant van de batterij met de weerstand. Wanneer de knop is ingedrukt (gesloten), zien allemaal van die elektronen hogedruk een plek om te gaan, en schieten uit de grond verbinding. Omdat alle van de druk op de lijn is er niet meer, de chip ziet een lage druk en weet dat u de knop ingedrukt. Omdat we die dezelfde grond alle switches verbinden kunt, deze setup wordt aangeduid als een 'common ground', omdat alle switches één regel gemeen: grond.
Dit is hoe de meeste controller PCB's werk om te zien wat u hebt ingedrukt. Het aardige ding is dat we een regel in meerdere plaatsen kunt controleren. Controle van de druk op de lijn verandert niet de druk op de lijn, dus kunnen we verschillende chips controleren ze allemaal tegelijk. Zolang de PCB's gebruiken allemaal een gemeenschappelijke grond (zodat het weet dat hoge middel niet ingedrukt, en lage ingedrukt), kunnen we trossen en trossen van hen alle het controleren van de regel op dezelfde tijd en werken prima.
De meeste chips zal grappig fungeren als ze niet worden aangedreven. Ze eigenlijk proberen en voeding vanaf elke pennen hebben een hoge druk op hen. Aangezien ze de macht nemen, de druk op die lijn druppels, en de andere PCB zal denken dat je hebt drukte op de knop, hoewel je nog niet. Daarom is het belangrijk ervoor te zorgen dat alle van uw PCB's worden aangedreven.
Dus, een snelle samenvatting:
1. beide PCB's moet aangedreven, anders niet zal werken.
2. zowel de VPKB en de Piggybacked controller kunnen de druk op een lijn controleren op hetzelfde moment met geen problemen.
Dus, alles wat we gaan doen is aansluiten van de regels voor de kracht en de regels voor elk van de switches, en we zijn klaar. In de volgende stap gaan we over precies waar die richting zijn.