Stap 16: Controleer het control panel
Op de eerste foto ziet u een complete kit met:
- 15 knoppen (en één schakelaar met elke knop)
- 2 joysticks
- 1 usbkabel 2 meter
- 1 joystick encoder bestuur
- Alle bedrading nodig
- 4 zwarte knoppen die ik heb toegevoegd (niet inbegrepen in de kit)
Ik wilt toevoegen 2 knoppen voor elke speler naast 6 knoppen in het algemeen presenteren. De 2 (zwart) knoppen per speler zal toelaten om sommige spelen op de playstation of nintendo 64, omdat deze consoles een gamepad met veel knoppen hebben.
Hoe dat te doen: Eerste, gesneden gaten in het controle paneel sticker met een vak cutter. Dan, plaats de knoppen, schroef de kunststof moeren, sleuf van de schakelopties en ten slotte de groef van de 2 draden naar de schakelaar. Een grond draad verbindt alle switches in de serie. Elkaar fase-draad wordt aangesloten op een switch.
Een joystick heeft 4 positie (omhoog, omlaag, links, rechts), dus het heeft 4 schakelaars en elke switch is aangesloten op de USB-interface encoder standaardknoppen net als de anderen aan boord.
NB: Als het coderingsprogramma bord is aangesloten op een PC via een USB-poort, de computer detecteren dit als 2 gamepads. Het is dus heel eenvoudig te configureren het control panel van de emulators.
Tip: zet het coderingsprogramma bord in een plastic zakje om te voorkomen dat stof. Het dient ook om te voorkomen dat kortsluiting als gevolg van statische elektriciteit tijdens de manipulatie van de Raad van bestuur met je handen. Een andere manier om te annuleren van statische elektriciteit is om te laden van de elektriciteit voor de manipulatie door bijvoorbeeld de grond raken.