The INTERNET OF THINGS... < wachtrij bliksem en donder >
Het is wat al de coole kids deze dagen aan het doen zijn. Waarom moeten ze al het plezier hebben? Laten we een Arduino instellen als een webserver waarop iedereen, overal kan bekijken. Waarom zouden we zoiets doen? Mogelijke projecten omvatten verzamelen van gegevens van een sensor en posten op het Web of op afstand beheren van een actuator. Denk internet aangesloten scheet sensor die hoe geweldig uw kamergenoot's winderigheid is registreert, of misschien een robot die worden verborgen in de struiken en pokes voetgangers moederziel door realtime.
Boven is een korte video waarin de setup die ik zal nemen u door. We hebben een servo en een LED die worden beheerd via een Web-pagina. De controle-pagina is toegankelijk vanuit zowel de particuliere en openbare netwerken (aka: internet toegankelijk voor iedereen). De video toont me draaien de servo én de LED in- en uitschakelen van mijn computer en de iPhone (met het draadloze netwerk uitgeschakeld om te dwingen tot de Arduino vanaf het openbare netwerk). Ik heb ook een live video feed afkomstig uit een draadloze IP-camera, zodat u kunt zien wat er gebeurt op afstand in het geval dat u moest deze functionaliteit voor de toepassing van een afstandsbediening die vereist controle van het systeem gebruiken.
Awesome, dus laten we start knutselen op Al Gore is interweb. Hier is wat u nodig hebt...
Materialen:
1) Internet-verbinding
2) de internetrouter en de bijbehorende informatie (LAN IP-adres, WAN-IP-adres... geen paniek meer hierover binnenkort)
3) Arduino
4) Arduino compatibele Ethernet-shield (ik ben met behulp van het schild van het Seeed Studio)
5) ethernetkabel
6) computer met mogelijkheid voor het programmeren van de Arduino (arduino IDE)
Lingo:
1) LAN = Local Area Network
2) WAN-= Wide Area Network
3) IP-adres Internet Protocol-adres =
4) ISP Internet serviceprovider =
Laat de slag te gaan!