Stap 3: brainstormen
1. lijst
Sommige praten punten voor deze stap:
- "Vandaag, u gonna van ontwerp en bouw van uw zeer eigen robot schepsel!"
- "Wat is de eerste stap om het ontwerpen van iets? Brainstormen!"
- "Wie weet wat 'brainstormen' betekent?" "Coming up met een heleboel ideeën!"
- "Je hebt 2 minuten om 2 lijsten. Lijst #1: zoveel schepselen aangezien u van die denken kunt leven op het land. Wie kan me een voorbeeld geven? [Voorbeelden uit de menigte nemen.] Groot. Lijst #2: zoveel schepselen aangezien u dat denken kunt leven onder water. Wat zijn enkele voorbeelden? [Voorbeelden uit de menigte nemen.] Geweldig! Zo krijg je het idee. Oke, je hebt nog 2 minuten - gaan! "
- "Een lijst van elk ding dat te letten komt. Er bestaat geen als een slecht idee wanneer u aan het brainstormen bent."
2. de draw
- "Oke, nu we heb wat tijd te denken over de wezens die al bestaan, het is tijd om te beginnen uitvinden van onze eigen."
- "Hier is wat je gaat doen: you gonna trekken wat het als kijkt, you gonna nemen een ding uit de lijst van uw land, en een ding uit de lijst met water en you gonna pureer ze samen in een nieuw schepsel."
- "Laten we een voorbeeld samen doen. Wie kan mij vertellen een ding uit de lijst van hun land? [Krijgen een voorbeeld]. Groot. En wie kan mij vertellen een ding uit hun lijst van water? [Krijgen een voorbeeld]. Geweldig! Dus wat gebeurt er wanneer u een ___ en een ___ combineren? Wat dat schepsel gaat genoemd te worden?"
- Doe net als één meer voorbeeld hierboven.
- "Geweldig! Zo krijg je het idee? Nu hebt u 3 minuten om te trekken zoveel combinatie wezens als je kunt."
- "Vul deze vellen papier! We nog aan het brainstormen bent hier, dus het is niet over het maken van een mooie tekening, het zowat krijgt al uw ideeën neer op papier. "
Wanneer het tijd is voor deze stap, hebben een paar studenten hun uitvindingen deelgenoot maken van de klasse. Hebben ze houden hun tekening en beantwoorden vragen zoals:
- "Wat is dit schepsel een combinatie van?"
- "Waar woont dit dier?"
- "Wat eet het?"
- "Wat houdt het te doen voor de lol?"
- "Is het een vriendelijke schepsel of een enge schepsel?"
Als we de overgang naar de volgende stap, hen aanmoedigen om te denken van die van hun nieuw uitgevonden wezens is hun favoriet, want dat is degene die ze krijgt om te bouwen.