Stap 2: gratis?
Echter, de huidige afweging is het toevoegen van arbeid-uur, dus ik alleen maar deze aanpak aanraden zou hebt u veel tijd te besteden aan dit. 3D arts is duur, maar de erkenning van het beeld en 3D modeling software is moeilijk om te maken, dus dit is niet verrassend.
Een alternatieve aanpak omvat het verwerven van MIJNHEER bestanden en omzetting daarvan in de DICOM-bestanden met behulp van de Slicer (zoals blijkt uit dit Instructable), en vervolgens met behulp van een DICOM-viewer zoals MicroDicom om de DICOM-bestanden converteren naar JPEG's.
De volgende stap is om deze JPEG's importeren in uw CAD-programma van keuze als sjablonen op op passende wijze verdeelde segmenten.
Hand-trace de curven van de verschillende stukken van anatomie. Loft tussen hen.
(Er zijn gratis CAD-programma's, maar mijn informatie komt uit SolidWorks - zodat u zak wellicht rond een beetje te vinden van de passende functies in een ander programma.)
Als u van Solidworks gebruikmaakt, zijn hier enkele tips van Scott Harris, een lid van de faculteit Olin met veel achtergrond in CAD.
1. Houd de profielen zo eenvoudig mogelijk
2. Zorg ervoor dat elk profiel hetzelfde aantal bochten heeft.
3. Wanneer u hok, zorg ervoor u de roiles op de bijbehorende locaties.
4. zet elke lus (gesloten contour) op eigen schets. U kunt het vliegtuig hergebruiken.
5. Maak een nieuw onderdeel bij elke solid. U hebt momenteel, enerzijds met verschillende solid instanties. Het is makkelijker om te werken met hen afzonderlijk.
6. Speel met de uitvoerparameters STL... Ik denk dat het niet hoeft te worden te fijn. Als u wilt afdrukken, zou ik proberen om elke instantie afzonderlijk afdrukken. Ik denk dat de machine kan stikken op probeert af te drukken een multi lichaamsdeel waar ze elkaar snijden.
7. Ik was in staat om te scheiden van de organen in aparte delen met behulp van de functie bestand/Make vergadering van deel.
Tijd consumeren, maar functioneel!