Nu, enkele tientallen jaren later, de middelen zijn beschikbaar voor de gemeenschappelijke persoon maken hun eigen spel. Moderne videospelletjes vereisen teams van programmeurs, die vrijwel naamloos blijven, nog de mensen die ervoor kiezen om het programma voor deze vroege retro systemen (Coleco, Atari, de NES) kunnen de controle van alle aspecten van hun spel met inbegrip van de plot, personages, afbeeldingen en alle andere dingen die verder gaan in een spel. U kunt een hele spel zelf. Dit instructable zal niet tonen u alles wat die u moet weten, maar eerder geven u een aantal middelen die u gebruiken kunt om uw eigen spel te maken.
Een woord van waarschuwing: Ik heb twee jaar van mijn leven proberen te leren mezelf goed genoeg in vergadering om dit werk te programmeren. Ja, de meeste spelletjes zijn geprogrammeerd in de vergadering, maar er is de mogelijkheid om ook programmeren in Basic (als u geïnteresseerd bent, google-zoekopdracht voor batariBasic). Ik had geen echte programmeer ervaring, en terwijl ik kon code kappen en andermans code vrij goed te begrijpen, ik nooit was in staat om te schrijven van mijn eigen code vanaf nul. U wilt evalueren of je ernstig genoeg is om te zien dit door voordat u begint.