Stap 14: "Dot modus" animatie
VOID Dot_Mode(void)
{
uint16 niveau;
niveau = (0xF0 & (uint16) PORTD) << 2;
niveau | = ((0xFC & PORTB) >> 2);
schakelaar (niveau)
{
kast 0x03FF: SPI_Send_595(0x000000C0); breken;
kast 0x03DF: SPI_Send_595(0xE00000C0); breken;
kast 0x03CF: SPI_Send_595(0x1C0000C0); breken;
kast 0x03C7: SPI_Send_595(0x038000C0); breken;
kast 0x03C3: SPI_Send_595(0x007000C0); breken;
kast 0x03C1: SPI_Send_595(0x000E00C0); breken;
kast 0x03C0: SPI_Send_595(0x0001C0C0); breken;
kast 0x01C0: SPI_Send_595(0x000038C0); breken;
kast 0x00C0: SPI_Send_595(0x000007C0); breken;
kast 0x0040: SPI_Send_595(0x000000CC); breken;
kast 0x0000: SPI_Send_595(0x000000C3); breken;
}
}
Om een andere animatie, openstellen van de VU Meter gegevens Calculator dan draai de specifieke LEDs in- of uitschakelen en de kopie en plak de hexadecimale gegevens in de schakelaarverklaring hierboven. Zetten dat hex waarde in een van die SPI_Send_595 (* hex gegevens *) en het zal oplichten op dat geluid niveau. U kunt een heleboel animaties maken en hebben ze allemaal gecontroleerd door de tactiele schakelaar (S2) op de PCB. Ervoor zorgen dat elke keer dat u druk op S2 de VU-Meter naar een andere animatie veranderen zal. Mijn PCB niet zijn voorzien van een schakelaar of ik zou hebben gedaan, dat is een andere functie die ik heb toegevoegd aan de PCB-bestanden nadat ik had al mijn VU-Meter gemonteerd. Nou als je hebt gemaakt met deze stap dan congrats, hebt u dit project verpakt!