Stap 9: Controleer de camera volgen de speler
Wij willen dat de camera te volgen de speler rond het scherm als het beweegt. Maak een script met de naam "cameraMovement" door een nieuw script-onderdeel toe te voegen aan de hoofdcamera in het deelvenster Inspector voor dit doel. Dubbelklik het script om deze te openen in MonoDevelop.
Dit script zal toegang krijgen tot een ander Object spel, de speler, dus u dit voordat het script Start() functie door te schrijven declareren moet
public GameObject player;
Maken van een Vector3 genaamd "offset" door te schrijven
private Vector3 offset;
Onder de Start() functie, de waarde van de verschuiving als toewijzen
offset=transform.position;
dat is de (x, y, z) positie van de camera.
Onder een functie genaamd (LateUpdate), door de camera positie te bepalen als het de positie van speler plus enkele verschuiving:
void LateUpdate () { transform.position=player.transform.position+offset;}
Sla het script op en ga terug naar eenheid.
We moeten een spel-Object toewijzen aan de "speler" we gedefinieerd in het script cameraMovement. Selecteer de hoofdcamera en kijk naar het deelvenster Inspector. Onder het cameraMovement script, moet er een vak genaamd "Speler." Het is momenteel toegewezen aan geen (GameObject). Sleep de speler van de hiërarchie in dit vak toewijzen van de speler de doel van het spel aan het script cameraMovement.
Zorg ervoor dat het nieuwe script in de scripts map (in het deelvenster Project), die u hebt gemaakt onder de activa te slepen.
Probeer het spel door te klikken op de knop afspelen op de top, midden van het scherm. U moet zitten kundig voor de speler verplaatsen met de pijltoetsen en de camera moet volgen uw verkeer.
Sla de scène en het project opslaat.