Stap 11: Controleer de speler de items verzamelen & display van de score
De speler beweging script openen vanuit het deelvenster Inspector wanneer de speler game object is geselecteerd, wijzig het script zodat de speler om te verzamelen en bijhouden van, de items die het heeft verzameld.
Twee verklaringen: één is een variabele waarmee wordt bijgehouden uw score, en de andere is een GUI-tekst waarmee uw score op de scène weergave worden weergegeven.
private int count; public GUIText countText;
Onder de functie void Start(), initialiseren graaf en CountText, een functie die we later zullen schrijven.
count=0; CountText();
Een nieuwe functie voor wat er gebeurt wanneer de speler met de artikelen botst schrijven. Dit moet een eigen sectie, net als de Start() ongeldig en nietig Update secties.
void OnTriggerEnter(Collider other){ if (other.gameObject.tag == “item”)
{other.gameObject.SetActive(false);
count=count+1;
CountText();}
}
Schrijf de CountText functie, die de score op het display van de GUI zal bijwerken.
Void CountText(){ countText.text="Count: " + count.ToString();
}
Sla de code en ga terug naar eenheid.
Alle uw items selecteren, ervoor zorgen dat ze worden gelabeld als items en controleer de knop "Trigger Is" in het vak Collider-onderdeel van de inspecteur.
Controleer ook de "Is kinematische" knop onder de rigidbody. Hiermee voorkomt u dat uw objecten die vallen door de vloer, in wezen door het uitschakelen van zwaartekracht.
Voor de countText, maakt u een nieuwe GUI (grafisch gebruikersinterface) tekst met behulp van de optie maken onder hiërarchie.
Stel van de GUI-tekst transformeren naar (0,1,0) en geef het een verschuiving van de pixel van (10, -10) in de GUIText-component in het deelvenster Inspector.
Sleep de GUI-tekst in het tekstvak tellen op de inspecteur de speler geselecteerd.