Stap 5: Maak de speler
U kunt tekens uit verschillende plaatsen online, zoals de Eenheid winkel, maar voor deze tutorial, we gaan gewoon met een van de ingebouwde objecten van het spel voor de speler.
Ga naar spel objecten – andere – bol maken.
Selecteer het gebied in de hiërarchie en de naam "Speler." Reset de transformatie.
Nu moeten we natuurkunde. De speler onderworpen aan de wetten van fysica maken door te klikken op Voeg Component aan de onderkant van het deelvenster Inspector de speler geselecteerd. Voeg natuurkunde-Rigidbody. Laat alle standaardinstellingen.
U zult merken dat elk object wordt geleverd met een scala aan "componenten" toegevoegd aan het dat je in het itemvenster zien kunt. Elke kubus, bol, etc. heeft een component genaamd een "collider." Dit is het fysieke gebied van het scherm waar dat object wordt beschouwd als ruimte innemen. Als u een collider, uitschakelen dan wordt het object als een spook, kunnen passeren van andere objecten. (Zie video voor wat er gebeurt wanneer u zwenking vandoor van de speler collider component.) Door controle en het vinkje van het vakje naast de naam van de component kunt u onderdelen in- en uitschakelen.