Stap 7: SOURCE CODE
int snare;
int tom1;
int tom2;
int floortom;
int bekken;
int highhat;
int stylecount = 0;
int Selecteer = 0;
int snarecount;
int tom1choose;
//////////////////////
Const int snarepin = A0;
Const int tom1pin = a1 worden verkregen;
Const int tom2pin = A2;
Const int floortompin = A3;
Const int cymbalpin = A4;
Const int highhatpin = A5;
#include < SimpleSDAudio.h >
VOID Setup
{
Serial.begin(9600);
SdPlay.setSDCSPin(10); chip selecteren
SdPlay.init(SSDA_MODE_FULLRATE | SSDA_MODE_MONO | SSDA_MODE_AUTOWORKER);
Serial.println ("sd-ready");
SdPlay.setFile("startup.raw"); speelt het opstartgeluid.
SdPlay.play();
}
void loop
{
het lezen van de analoge pinnen
snarecount=analogRead(snarepin);
tom1choose=analogRead(tom1pin);
tom2=analogRead(tom2pin);
Floortom=analogRead(floortompin);
cymbal=analogRead(cymbalpin);
Highhat=analogRead(highhatpin);
Drum stijl selectie.
Als (snarecount > 100)
{
SdPlay.setFile("slctdrm.raw"); KIDU zegt "Kies de drummen stye!"
SdPlay.play();
stylecount = stylecount + 1;
}
Als (stylecount > 6)
{
stylecount = 1;
}
naam van de stijl van de trommel spelen.
Als (stylecount == 1)
{
SdPlay.setFile("1_stdstl.raw"); KIDU zegt "standaard drum set geselecteerde!"
SdPlay.play();
}
Als (stylecount == 2)
{
SdPlay.setFile("2_afrcon.raw"); KIDU zegt "Afrika-Kongo stijl geselecteerd!"
SdPlay.play();
}
Als (stylecount == 3)
{
SdPlay.setFile("3_hiho.raw"); KIDU zegt "hiphop stijl geselecteerd"
SdPlay.play();
}
Als (stylecount == 4)
{
SdPlay.setFile("4_indian.raw"); KIDU zegt "Indiase stijl geselecteerd"
SdPlay.play();
}
Als (stylecount == 5)
{
SdPlay.setFile("5_funny.raw"); KIDU zegt "grappige geluiden geselecteerd"
SdPlay.play();
}
Als (stylecount == 6)
{
SdPlay.setFile("6_demo.raw"); DEMO speelt.
SdPlay.play();
}
___count om af te sluiten van de drummer van de pin kiezen.
Als (tom1choose > 50)
{
SdPlay.setFile("selected.raw");
SdPlay.play();
Selecteer = Selecteer + 1;
}
Serial.println("stylecount=");
Serial.println(stylecount);
Serial.println("Select=");
Serial.println(SELECT);
terwijl (Selecteer == 1)
{
redefning de variabelen als drum geluid triggers.
snare=analogRead(snarepin);
tom1=analogRead(tom1pin);
tom2=analogRead(tom2pin);
Floortom=analogRead(floortompin);
cymbal=analogRead(cymbalpin);
Highhat=analogRead(highhatpin);
Als (snare > 50 & & stylecount == 1)
{
SdPlay.setFile("1_snare.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("Snare");
}
Als (tom1 > 50 & & stylecount == 1)
{
SdPlay.setFile("1_tom1.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("tom1");
}
Als (tom2 > 50 & & stylecount == 1)
{
SdPlay.setFile("1_tom2.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("tom2");
}
Als (floortom > 50 & & stylecount == 1)
{
SdPlay.setFile("1_ft.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("floortom");
}
Als (cymbal > 50 & & stylecount == 1)
{
SdPlay.setFile("1_cy.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("Cymbal");
}
Als (highhat > 50 & & stylecount == 1)
{
SdPlay.setFile("1_ohh.raw");
SdPlay.play();
Serial.println ("open highhat");
}
//////////////////////////////////////////style 2
Als (snare > 50 & & stylecount == 2)
{
SdPlay.setFile("2_snare.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("2snare");
}
Als (tom1 > 50 & & stylecount == 2)
{
SdPlay.setFile("2_tom1.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("2tom1");
}
Als (tom2 > 50 & & stylecount == 2)
{
SdPlay.setFile("2_tom2.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("2tom2");
}
Als (floortom > 50 & & stylecount == 2)
{
SdPlay.setFile("2_ft.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("2floortom");
}
Als (cymbal > 50 & & stylecount == 2)
{
SdPlay.setFile("2_cy.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("2cymbal");
}
Als (highhat > 50 & & stylecount == 2)
{
SdPlay.setFile("2_ohh.raw");
SdPlay.play();
Serial.println ("2open highhat");
}
//////////////////////////////////////////////style3
Als (snare > 50 & & stylecount == 3)
{
SdPlay.setFile("3_snare.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("3snare");
}
Als (tom1 > 50 & & stylecount == 3)
{
SdPlay.setFile("3_tom1.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("3tom1");
}
Als (tom2 > 50 & & stylecount == 3)
{
SdPlay.setFile("3_tom2.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("3tom2");
}
Als (floortom > 50 & & stylecount == 3)
{
SdPlay.setFile("3_ft.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("3floortom");
}
Als (cymbal > 50 & & stylecount == 3)
{
SdPlay.setFile("3_cy.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("3cymbal");
}
Als (highhat > 50 & & stylecount == 3)
{
SdPlay.setFile("3_ohh.raw");
SdPlay.play();
Serial.println ("3open highhat");
}
Indiase stijl
Als (snare > 50 & & stylecount == 4)
{
SdPlay.setFile("4_snare.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("4snare");
}
Als (tom1 > 50 & & stylecount == 4)
{
SdPlay.setFile("4_tom1.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("4tom1");
}
Als (tom2 > 50 & & stylecount == 4)
{
SdPlay.setFile("4_tom2.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("4tom2");
}
Als (floortom > 50 & & stylecount == 4)
{
SdPlay.setFile("4_ft.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("4floortom");
}
Als (cymbal > 50 & & stylecount == 4)
{
SdPlay.setFile("4_cy.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("4cymbal");
}
Als (highhat > 50 & & stylecount == 4)
{
SdPlay.setFile("4_ohh.raw");
SdPlay.play();
Serial.println ("4open highhat");
}
STIJL 5 FUNNY
Als (snare > 50 & & stylecount == 5)
{
SdPlay.setFile("5_snare.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("5snare");
}
Als (tom1 > 50 & & stylecount == 5)
{
SdPlay.setFile("5_tom1.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("5tom1");
}
Als (tom2 > 50 & & stylecount == 5)
{
SdPlay.setFile("5_tom2.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("5tom2");
}
Als (floortom > 50 & & stylecount == 5)
{
SdPlay.setFile("5_ft.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("5floortom");
}
Als (cymbal > 50 & & stylecount == 5)
{
SdPlay.setFile("5_cy.raw");
SdPlay.play();
Serial.println("5cymbal");
}
Als (highhat > 50 & & stylecount == 5)
{
SdPlay.setFile("5_ohh.raw");
SdPlay.play();
Serial.println ("5open highhat");
}
Als (stylecount == 6)
{
SdPlay.setFile("demo.raw");
SdPlay.play();
}
}
}