Stap 10: Objecten bewerken: aanpassen van de moeilijkheid en paden maken
Hoewel de tegels zeker bijdragen kunnen tot het vaststellen van een niveau van moeilijkheid, bieden objecten een meer concrete manier om dit te tweaken. Een niveau van vijanden kunnen helpen de speler direct als zij zich via de kaart verplaatsen: vijanden kunnen het zeer moeilijk maken om een bepaalde weg, waardoor de speler om te proberen een nieuwe benadering.
Vergeet niet om zich te concentreren op minimalisme: teveel entiteiten of teveel soorten entiteit krijgt snel afleiden. Beperk jezelf, aangezien dit uw niveau de meeste punch geven zal. Je kan niet fout gaan met meer punch.
Start met de ninja en de uitgang en voeg vervolgens enkele vijanden en objecten. Elk object moet worden toegevoegd met een doel in het achterhoofd. Voeg nooit objecten alleen te vullen ruimte--dit leidt tot kaarten die look en feel gegooid samen. Denk over wat zal gebeuren wanneer het spelen door middel van deze kaart. Draagt het object of de vijand toe te voegen aan de gameplay? Als dit niet het geval is, is het waarschijnlijk niet nodig, en als u kan niet haar bestaan te rechtvaardigen, dient u het helemaal verwijderen.
Er zijn niveaus waarvoor de speler om te komen met een strategie voor het doorlopen van het niveau veel interessanter. N is zo veel een puzzelspel en het is een platformspel, niveaus die gebruik maken van beide aspecten van het spel zijn 17 keer leuker te maken en te spelen. Zie de afbeeldingen voor voorbeelden van hoe dit te doen.