Stap 5: Wat maakt een goede N-niveau?
Hopelijk zal deze volgende paar stappen helpen illustreren van enkele van de voorkomende fouten.
Het is een goed idee om te beginnen met het bewerken van de tegels, en vanaf daar naar de objecten. Naast het verstrekken van de ninja met oppervlakken waarop aankoop, en de vijanden te voorzien van verkeer signalen te krijgen, de tegels een niveau ontwerper een kans bieden om artistiek en creatief. In plaats van voorspelbare rechthoekige platformen, biedt N's tileset de mogelijkheid te verfraaien en te verbeteren, het draaien van een standaard niveau in iets visueel stimulerende.
Eerste, de esthetiek
Een goede N-niveau moet worden gemakkelijk op de ogen--omhelzing minimalisme. Goede N niveaus nemen evenwicht op het gebied van positieve en negatieve ruimte (zoals gemaakt door de tegels en het ontbreken daarvan), positie en aantal objecten en tegels, en symmetrie.
Herhaling van het patroon en de vorm gedurende een niveau zal het een schoon en consistente look. Als u hebt gebruikt een heleboel afgeronde tegels, zal verstrooiing scherp gehoekte tegels rond uw niveau alsmede de visuele stroom, waardoor je oog springen rond de verschillende tegels, in plaats van stromen soepel door uw kaart breken.
Spelen N heel frustrerend kan zijn vanwege de precisie die betrokken zijn bij het maken van sprongen en de uitvoering van moeilijke manoeuvres. Het is belangrijk om te voorkomen dat het niveau zelf worden ook storend, want dit zal het spel moeilijker.
Neem een kijkje op deze beelden van de niveaus van N1.4 te krijgen een idee van de esthetische overwegingen die hierboven vermeld.