Hoi allemaal!
Herinner de goede oude tijd, toen het onmogelijk was om meer dan één kleur op een scherm, en zonder afbeeldingen helemaal? In de vroege jaren 80, een reeks van tekst gebaseerde adventure games, de Zork serie waar gemaakt door een bedrijf genaamd Infocom. Om te spelen, je hoeft alleen te vertellen bestellingen aan het spel, met eenvoudige zinnen zoals: Noord gaan nemen zwaard, PRATEN om TROLL, boom klimmen... De game-engine kan begrijpen dat veel werkwoorden en acties, en met scripties gebiedt u alleen, waar in staat om te verkennen van een plaats genaamd de grote ondergrondse keizerrijk, een plek vol mystieke wezens, schatten en magie.
Ik kan begrijpen dat nu deze spellen lijken verouderd. Misschien of misschien niet. Als je om verhalen te schrijven, als je wilt maken ongelooflijke universa, avonturen en tekens (en als je slechte tekening kennis zoals ik hebt), kan het een goed idee om te schrijven een interactieve fictie spel. Het is niet moeilijk, alleen een paar knowledges in programmering. Verschillende platformen kunnen het produceren van dergelijke spellen. Vandaag, koos ik om te praten over de taal Inform 6, door het creëren van een kleine spel vanaf nul. In het laatste deel van mijn (eerste)! Instructable, ik zal praten over andere systemen.
Eerst gaan we het spel maken. Een eenvoudige, alleen een paar kamers, sommige objecten en een karakter. Het doel van het spel zal zijn te vinden van een sleutel om een deur te openen. De actie vindt plaats in een vreemde kasteel.
Dit Instructable is onderverdeeld in zes stappen:
Ontwerpen van het spel: zullen we het creëren van de kaart van het spel, de lijst van objecten en het mondiale verhaal.
De ontwikkelomgeving instellen: zullen we het downloaden van een programma om te "spelen" ons verhaal, de compiler en de kant en klare Engelse bibliotheken (alles voor gratis).
Maken de kamers: we gaan programmeren! Eerste, de kamers en de eerste tests.
Objecten toe te voegen: lege kamers zijn triest. Laten we toevoegen sommige spullen!
Een teken toe te voegen: voorlopig niet alleen
Voltooien en speel het! : een overwinning-einde aan het spel toevoegen.
Geniet van dit Instructable! Zijn mijn ene. Stuur een reactie! En vergeef me alstublieft als u vindt de grammaticafouten, ik ben niet Nederlands moedertaal.