Hoe maak je een interactieve fictie spel als "Zork" (4 / 7 stap)

Stap 4: Objecten toevoegen


Het ontwerp van de kamer is OK, nu gedaan, zijn tijd toe te voegen spullen in deze kamers. Het is altijd goed om toe te voegen een heleboel dingen dat de speler kan zien/touch/geur/Luister, het maakt het spel nog aangenamer. Hier, zullen we het toevoegen van de objecten van onze avontuur: de deur, de kisten, de sleutel.

De deur:

Een deur in de hoogte 6 taal kan worden moeilijk te implementeren. Hier is de code. Zet het gewoon na het "Eerste kamer" blok.

Object -> WoodenDoor "houten deur"
met beschrijving "A grote houten deur. Het hebben van een sluis. ",
naam van de 'grote' 'houten' 'deur',
when_closed "kunt u een grote houten deur, in het zuiden. De deur is gesloten. ",
when_open "de deur is nu open.",
door_to ExitRoom,
door_dir s_to,
with_key goldkey,
heeft statische deur openable afsluitbare vergrendeld;

de pijl "->" betekent dat de deur-object zich in de vorige kamer, hier, de eerste kamer bevindt
Beschrijving : de tekst die verschijnt als je commando's zoals "kijken naar de deur"
naam : kun je hier enkele synoniemen van het objet. Hierdoor kan het spel begrijpen zinnen als "onderzoeken de grote deur"
when_closed, when_open : extra beschrijvingen
door_to : de naam van de ruimte achter de kamer. Nu maken we een "dummy" kamer hiervoor.
door_dir : hier, s_to. Kruiselings op de deur, zullen we moeten "naar het zuiden"
with_key : hehey, onze deur wordt vergrendeld! Het hoofdobject zullen een gouden sleutel. We zullen het object later maken.
de kenmerken: veel van hen voor een eenvoudige deur...
statische : u kan niet meenemen de deur
deur : Ja, het is een deur
openable : u kunt openen en sluiten (Ja!)
afsluitbare : u kunt het vergrendelen met een sleutel
vergrendeld: en het is al vergrendeld!

Nu moeten we een andere lijn van code toevoegen in het InitialRoom blok.

object InitialRoom "Eerste kamer"
met
Beschrijving "Je bent alleen in een vreemde kamer.",
n_to TreasureRoom,
s_to WoodenDoor,
heeft licht;

De nieuwe s_to lijn betekent dat de speler de deur oversteken zal door te bewegen in het zuiden. Als de deur is gesloten, zal hij niet kunnen bereiken van de andere kamer.

Nu maken we twee schatkisten. Een gemaakt van zilver, een gemaakt van goud. Natuurlijk zullen wij de gouden sleutel binnen naar de tweede men verbergen. Hier is de code voor deze drie objecten. Zet deze code aan het einde van het bestand, na de laatste kamer:

object SilverChest "Zilveren borst"
met beschrijving "A mooie zilveren borst.",
naam 'zilver' 'borst',
found_in TreasureRoom,
heeft van de statische openable container;

object GoldenChest "Gouden borst"
met de beschrijving "Een mooie borst, gemaakt van goud.",
naam 'goud' 'gouden' 'borst',
found_in TreasureRoom,
heeft van de statische openable container;

object Goldkey "golden key"
met beschrijving "A kleine golden key.",
is vrouwelijk;

De twee borst zijn vergelijkbaar. de found_in -instructie betekent dat beide in de schatkamer zijn. De kenmerk- statische betekent weer dat je niet kunt ze met u halen, openable betekent dat u kunt openen en sluiten vervolgens, en tenslotte het kenmerk container betekent dat je dingen in kunt verbergen.

De gouden hoofdobject is eenvoudig. Alleen een korte beschrijving. Het enige kenmerk is vrouwelijk, met dit het spel specifieke woorden zullen toepassen bij het beschrijven van het object.

We moeten twee laatste dingen doen. Maak eerst een laatste dummy kamer, zal het de andere kant van de deur. De speler wint het spel door te voeren in het. Hier is de code:

object ExitRoom "Exit Room"
met
Beschrijving "U bent vrij!",
heeft licht;

We hebben niet om toe te voegen van alle richtingen. Zet deze code na het Goldkey -object.

Het laatste ding is... verbergen de sleutel! Eigenlijk, ze is niet echt in het spel, zoals we niet een locatie voor dit object zetten. In plaats van met behulp van het sleutelwoord van de found_in , zullen we een coderegel in het Init -blok gebruiken. Voeg enkel toe:

GoldKey verplaatsen naar GoldenChest;

Na de location regel. Opslaan en het bestand compileren. U moet niet krijgen van eventuele fouten. Het spel opent in Gargoyle en voer de volgende opdrachten:

naar het noorden
Kijk naar de gouden borst
krijgen de sleutel
Open de zilveren borst
Open de gouden borst
krijgen de sleutel

Het zou moeten werken zoals in de schermafdruk. De berichten van de standaardinstellingen "U niet zoiets zien" worden opgeslagen in de Engelse bibliotheek. Natuurlijk, u kunt ze wijzigen, maar voor nu zullen we gebruik maken van de standaard berichten.

Eigenlijk, kunt u beide kisten zonder problemen openen. We uiteindelijke doel van het spel zal worden te openen slechts één borst, zoals in het tweede voorbeeld zal worden gevangen. De echte borst zullen het gouden randje. Een draak zal helpen de speler om te vinden van de goede borst. Een draak? Ja, in de volgende stap!

Gerelateerde Artikelen

Hoe maak je een muis-gedreven Menu als EXE met behulp van Windows batchcode

Hoe maak je een muis-gedreven Menu als EXE met behulp van Windows batchcode

Dit leerprogramma zal verklaren hoe maak je een muis gedreven menu uit subs in een gecompileerde EXE te voeren. (dwz de gebruiker kiest menu-opties met een links-muis klikken.) Dit leerprogramma veronderstelt u begrijpen en vertrouwd zijn met element
Hoe maak je een interactieve muziekspeler voor evenementen

Hoe maak je een interactieve muziekspeler voor evenementen

In dit instructable ik zal u vertellen hoe te bouwen van een interactieve muziekspeler voor evenementen om het vermaken van uw bezoekers in uw beursstand.Gewoon dit project hangt af van twee ultrasone sensoren om de afstand tussen de muziekspeler en
Hoe maak je een laag poly spel model kijken veel meer gedetailleerde met behulp van Blender en Gimp

Hoe maak je een laag poly spel model kijken veel meer gedetailleerde met behulp van Blender en Gimp

Dus wil je een spel maar u een computer die niet alle graphics hebt goed aankan en maar je wilt nog steeds om iets dat eruit ziet van de goddelozen. Dit is een methode die ik heb gemaakt up wanneer het proberen om spellen te maken.Een formule ik will
Hoe maak je een Sprite Based spel voor de 3DS en DSi familie

Hoe maak je een Sprite Based spel voor de 3DS en DSi familie

Hallo. Dit is het vervolg op mijn andere instructable. Als u het nog niet gezien, zou dan ik adviseren u om het te zien. Vandaag zal ik u tonen hoe te maken van een sprite gebaseerd spel in Petit Computer. Als u niet wat weet dat betekent, dan laat h
Hoe maak je een houten zwaard eruit als een echte

Hoe maak je een houten zwaard eruit als een echte

niet zou u graag een houten zwaard eruit zien alsof het met staal is gemaakt?Deze tutorial wordt uitgelegd hoe te schilderen van een houten zwaard en maken een reallistic effect hebben.Stap 1: Materialen en zwaard Dit is de lijst van ding u zou moete
Hoe maak je een speelgoed Microscoop (werkt als echte)

Hoe maak je een speelgoed Microscoop (werkt als echte)

ik ga je laten zien hoe ik mijn eigen Microscoop gemaakt, deze hele walkthrough is gewoon de afgewerkte Microscoop die ik heb gedemonteerd gemonteerd weer om u te tonen hoe ik maakte het, alle onderdelen die ik heb gebruikt zijn alle rommel en het gr
Hoe maak je een aangepaste bewerking spel

Hoe maak je een aangepaste bewerking spel

De bediening is een spel die u kunt gebruiken bij het testen van uw hand-oog coördinatie door het verwijderen van allerlei kwaal penningen uit een tekenfilm patiënt zonder het aanraken van de metalen zijkanten van elke sleuf. Sinds de release in 1965
Hoe maak je een eenvoudig Batch spel (trivia!)

Hoe maak je een eenvoudig Batch spel (trivia!)

HalloVandaag ga ik u tonen hoe om een trivia spel met Batch te maken. Aangezien batch soort van beperkte is, kunnen enkele geweldige functies die u van denken kunt niet uitkomen. Dat is gewoon hoe het gaat. Hopelijk zijn mijn stappen, u, eenvoudig en
Hoe maak je een android mobiele spel?

Hoe maak je een android mobiele spel?

Een spel is gestructureerde vorm van spelen, meestal uitgevoerd voor plezier en soms gebruikt als een educatief hulpmiddel. Spelen van spelletjes helpen ons groeien, denken, en oplossingen vinden voor problemen.Dus vandaag ben ik een spel voor androi
Hoe maak je een oude mp3-speler in een flashdrive

Hoe maak je een oude mp3-speler in een flashdrive

Ive besloten om mijn oude mp3 omzetten in een flashdrive evenals zijnde kundig voor muziek beluisteren.Disclaimer:Ik ben niet verantwoordelijk voor schade aan uw computer of mp3-speler. Dit kan als onwettig worden beschouwd in sommige plaatsen. Het k
Hoe maak je een Audio CD-speler uit oude Cdrom

Hoe maak je een Audio CD-speler uit oude Cdrom

Hallo vrienden dit is mijn eerste Project op Instructable.Daarin zal ik u tonen hoe te maken van een Cd-speler uit oude Cd Rom.HET IS ZEER EENVOUDIG GEMAKKELIJK EN GOEDKOOP PROJECT ZELFS EEN 8-10 JAAR OUDE KIND KAN MAKEN.IK HEB MAKEN UIT OUDE DELEN V
Hoe maak je een eenvoudige luidspreker werkt als een batterij aangedreven portale spreker!

Hoe maak je een eenvoudige luidspreker werkt als een batterij aangedreven portale spreker!

Hi! vrienden vandaag kreeg ik de manier om Draagbare luidsprekers waaruit u kunt boom uit muziek in elke bevoegdheid zonder gebruik te maken van een netvoeding van 120volts die dit de eenvoudigste manier is om een draagbare luidspreker! Uw kosten voo
Hoe maak je een magneetroerder die niet als een professionele kost

Hoe maak je een magneetroerder die niet als een professionele kost

ik nodig een magneetroerder voor mijn scheikunde lab, dus ik een goedkoop een dat maakte ziet er bijna als een professionele, maar kost niet heel veel.Het is gemaakt van gerecyclede onderdelen vanaf een oude CD-ROM, een printer motor en dingen van ee
Hoe maak je een console controller werkt als een muis.

Hoe maak je een console controller werkt als een muis.

Deze instructies zal u begeleiden door het proces van het opzetten van een domeincontroller om te worden gebruikt als een muis om uw cursor of ooit als knop van je toetsenbord. U moet een bedrade USB-spelbesturing en een windows-computer.Stap 1: Aans