Stap 5: Vertex verf in cycli
De reden dat we extra onderverdelingen toegevoegd aan het objectmodel komt de meer onderverdelingen op het model beter de vertex verf hebt eruit. Ook zal dit model is alleen voor het toevoegen van hoekpunt verf en maken van texturen, maar dit model veel meer hoge poly dan u ooit willen zult worden.
Aangezien Vertex verf oorspronkelijk gemaakt was voor het renderen van de Blender hebt toe te voegen aan uw materialen op een bijzondere manier.
1. in het kader van het objectpictogram gegevens, die eruit ziet als een driehoek van stippen in
de eigenschap right-venster. Druk op de + naast hoekpunt kleuren die voegt een hoekpunt kleur sleuf genaamd "Col", tenzij u de naam wijzigen.
2, verander de Time Line editor aan de onderkant van het scherm aan de redacteur van het knooppunt. Klik vervolgens op toevoegen > Input > attribuut, en vervolgens in het vak gegevenstype tekst Col of wat ooit u de kleur van het hoekpunt in objectgegevens genoemd. Tenslotte sleept u de gele stip naast kleur en sleep het naar de gele kleur dot op uw materiaal.
Nu de object-mode veranderen naar hoekpunt verf en nu wanneer u op het model tekent u zal zitten kundig voor zien wanneer u uw model renderen. Opmerking: dit maakt het ook mogelijk om 3D-afdrukken in kleur, als je met behulp van Shapeways zandsteen materiaal.
Nu verf op wat ooit u kleuren wilt. Hoekpunt verf heeft een Plukker van de kleur, zorg ervoor dat u de kleur wijzigen in iets anders dan wit DoorbraakiPhone weet u u niet tekent.
Een tip. een manier om de kleuren te kijken glad is verf hen op een algemene wijze vervolgens de vervaging borstel gebruiken om te smelten ze zachtjes samen.
Opmerking: In de bovenstaande foto's verwijderde ik de bovenste jet rotor want het zal verplaatsen telkens wanneer het vaartuig is vliegen dus dit zal afzonderlijk worden geweven.