Stap 2: Prototype
Voordat springen in 3D is modelleren het altijd goed om te bouwen van eenvoudige prototypes met makkelijk te gebruiken materialen, zoals schuim board, karton, papier, modelleren van multiplex, enz. Modelleren van uw ontwerp in software neemt veel tijd, en een eenvoudige prototype model kan snel geven u een idee van hoe uw ontwerp eruit in real 3D. Met name voor dit project wearable apparaat, zonder een prototype zou ik heb geen idee hoe de afmetingen van het object opgeven.
Ik heb mijn prototype gemaakt door het meten van mijn hoofd, krijgen de benaderende afmetingen van de behuizing van de helm en de locatie van de luiken van de afstand van mijn ogen. Ik wist ook dat er was gonna be een beperking van de ruimte van de motoren die ik gebruikte, ze liggen vrij dicht bij de ogen dus ik heb om ervoor te zorgen dat het niet zal mezelf pijn doen bij het ontwerpen van het prototype. Uit de eerste versie van prototype vond ik de camera kap blokken ook veel van de ogen, dus ik besluit om weg te nemen dit koele eigenschap te simuleren van een camera met een normale lens.
Prototyping verder het ontwerp was dichter bij wat ik wilde, maar voelde nog steeds omvangrijk. Aanpak van vermindering van het grootste deel was ooit te maken de bovenste curve naar binnen en het volume te verlagen. Ik dit gesimuleerd door de gelaagdheid van meerdere schuim platen bovenop elkaar en schuren van de randen.
Prototyping kunnen een heel lang proces (James Dyson 5,127 prototypes gemaakt voordat het eerste model dat DC01 gelanceerd). Nadat ik tevreden met het ruwe prototype was nam ik het ontwerp in Solidworks voor 3D-modellering, verwijzen naar mijn fysieke prototype voor schaal en de afmetingen.