Stap 3: Het schrijven van de Code voor de grafische (deel 2)
Nu gaan we over tot het schrijven van de code een mooi vak te tekenen. We gebruiken een om vak te tekenen, de opdracht PrintBoxAt. De juiste syntaxis van de opdracht is "rem PrintBoxAt (waarde y) (x-waarde) (waarde y) (x-waarde) (grens stijl). De eerste reeks y-x-waarden zijn de coördinaten van de linkerbovenhoek van het vak. De tweede set zijn voor de onderst-juiste. het stijlnummer mogelijk 1 of 2, die de styling van het vak niet van de single veranderingen- of double-line. ALLE waarden moeten worden gescheiden door spaties. Onze bijvoorbeeld is de opdracht als volgt:
rem PrintBoxAt 5 9 18 64 2
we steek vervolgens een wachten commando, om de tolk te halen. de syntaxis van een opdracht wacht is rem wachttijd (ms), waar een waarde van 1000 is gelijk aan één geheel tweede. Dit is vergelijkbaar met het pauzeren, maar het gewoon wacht de vooraf bepaalde hoeveelheid tijd en vervolgens opbrengsten te verwerken, in tegenstelling tot het vereisen dat de gebruiker op een toets, zoals met de standaard onderbreken opdracht. Vergeet niet om elke opdracht op een nieuwe regel invoegen.
rem wachten 200
Nu komen we bij het deel van onze menu's en opties tekst invoegen. De opdracht tekst invoegen is rem PrintColorAt (uw tekenreeks) (Y) (X) (voorgrond kleur) (achtergrondkleur). De coördinaten Markeer de positie van het eerste teken van de tekenreeks, en de rest van de tekenreeks overgaat tot het recht. Elk teken zullen 1 X door 1Y in grootte, inclusief spaties in de tekenreeks. De kleurcodes die we zullen gebruiken zijn: 15 = wit en 0 = zwart. Vervolgens gebruiken we de opdracht rem LocateAt verplaatst de cursor naar de bodem verlaten van onze scherm. (syntaxis is rem LocateAt (Y) (X). Ons voorbeeld gaat als volgt:
rem PrintColorAt MAIN MENU 7 32 15 0
rem PrintColorAt 1) testmenu 10 32 15 0
rem PrintColorAt 2) Reload Main Menu 14 32 15 0
rem PrintColorAt 3) Menu 18 32 15 programma Exit 0
rem LocateAt 25 1
rem wachten 200