Stap 1: achtergrond
In 1923 voorgesteld László Moholy-Nagy, meester in de bauhaus, om het produceren van een record zonder vooraankondiging akoestische. Het is niet duidelijk of hij geslaagd is of niet de verwachte om resultaten te bereiken, echter de komende beoefenaars gevolgd zijn begrip met een mes te vormen verschillende ritmische patronen op het oppervlak van record (Thomas Brinkmann, Klick, 2000), of met een tweede gat te draaien van de record uit center voor het opwekken van variaties in toonhoogte en snelheid (Non, Pegan Muzak, 1978). Je kon lezen meer verhalen op van Philip Samartzis Oppervlak Noize. In deze instructables stellen wij een alternatieve methode, die rechtmatig het begrip met behulp van vector graphics software en huidige snijmachines volgt.
Analoge platen hebben haar oorsprong in 1858, de uitvinding van Phonoautograph door Leon Scott. Op het moment dat het apparaat alleen de trillingen van geluid in grafische vormen transformeren kan, echter vernieuwd na meer dan een eeuw, onderzoekers de geschiedenis van de vroegste audio-opname door het geluid van zijn grafische vormen (meer informatie bij Archeoloog of Sound door Ron Cowen)-decodering. In 1878 maakte Frank Lambert de sprekende klok, de eerste machine, die kon terug het geluid ingeschreven in lood met eigen mechanisme. Na paar maanden maakte Thomas Edison de fonograaf, die opnemen en reproduceren (voornamelijk) stemmen met een verticaal universele stylus en een aluminiumfolie op een cilinder. In 1887 voorgesteld Emile Berliner de Gramophone opnemen van geluiden op een disc. De Gramophone gebruikt een platte schijf gedraaid op een horizontale plaat als een opname oppervlak. In de opname, wordt een trilling van lucht volgens tijd (d.w.z. geluid) omgezet in een horizontale trilling van stift aan etch een groef in de gedraaide oppervlak. De procedure werkt in het spel terug, in een omgekeerde volgorde. De stylus beweegt langs de groef en de trilling wordt mechanisch / elektronisch versterkt een monofone geluidssignaal (figuur). Het mechanisme ook toegestaan meerdere doublures met de casting techniek.
Na de grammofoon bleef het fundamentele mechanisme van de record voor een eeuw met verschillende uitvindingen en experimenten. Bijvoorbeeld, de verandering van diameters en toerentallen, het uiterlijk van 45/45 stereo opname in de jaren 1950 en een laser platenspeler in de jaren 1980. Uiteenlopende materialen werden getest voor de schijf omvatten niet alleen standaard schellak en vinyl, maar ook andere experimentele spullen zoals rijstwafel in 1920, chocolade, of ijs. In de late jaren 1960 tot jaren 1970, was Dubplate afkomstig uit een reggae muziekscene. Het maakt gebruik van een acetaat-disc, een beschrijfbare fragiele schijf oorspronkelijk uitgevonden om te testen met snijmachine. Ze gebruikt de schijf om een originele versie (dat wil zeggen mengen) voor hun sound systeem te produceren. De cultuur van het maken van een unieke record is voortgezet sinds vervolgens zoals een gebouw van handgemaakte snijmachine op een CDof een Record van 3D afgedrukt.