Stap 2: Complexer...!
Laten we proberen iets complexer. Hoe zit een defense spel u iets waar edelstenen in het midden van het scherm bewaken. Laten we proberen het:
PNLTYPE "UIT"
X = 110:Y = 100:A = 68:EXA = 110:EYA = 0:EXB = 0:EYB = 80:EXC = 240:EYC = 176:L = 4:P = 0:S = 1
' Gehele getallen kunnen worden alle in een lijn, maar moeten worden gescheiden door dubbele punten
CLS
PRINT "HET VERDEDIGEN VAN DE STER"
AFDRUKKEN "DRUK OP EEN WILLEKEURIGE KNOP OM TE BEGINNEN"
IF BTRIG() > 0 dan GOTO
WACHT 1
GOTO
L = L-1
EXA = 110:EYA = 0:EXB = 0:EYB = 80:EXC = 240:EYC = 176
ACL 'S
GOTO
P = P + 1
EXA = 110:EYA = 0:EXB = 0:EYB = 80:EXC = 240:EYC = 176
ACL 'S
R=RND(4)
CLS
IF P > 14 dan S = 2
IF P > 29 dan S = 3
IF P > 49 dan S = 4
SPSET 0,156,3,0,0,0
SPOFS 0,110,86
SPSET 1, A, 4, 0, 0, 0
SPOFS 1, X, Y
IF (BTRIG) == 1 DAN A = 76 X = 110 Y = 68 B = 1
IF (BTRIG) == 2 DAN A = 68 X = 110 Y = 100 B = 2
IF (BTRIG) == 4 DAN A = 72 X = 94 Y = 84 B = 3
IF (BTRIG) == 8 DAN A = 64 X = 126 Y = 84 B = 4
' Vijanden
ALS R == 0 DAN SPSET 2,194,4,0,0,0
ALS R == 0 DAN SPOFS 2, EXA, EYA
ALS R == 0 DAN EYA = EYA + S
ALS R == 1 DAN SPSET 3,198,4,0,0,0
ALS R 1 DAN SPOFS 3, EXA, EYC ==
ALS R == 1 DAN EYC = EYC-S
ALS R == 2 DAN SPSET 4,192,4,0,0,0
ALS R == 2 DAN SPOFS 4, EXB, GRANAATAPPEL
ALS R == 2 DAN EXB = EXB + S
ALS R == 3 DAN SPSET 5,196,4,0,0,0
ALS R == 3 DAN SPOFS 5, UITM, GRANAATAPPEL
ALS R == 3 DAN UITM = UITM-S
' Get punten
Als R == 0 en B 1 en EYA == > Y-16 THEN GOTO
Als R 1 en B == == 2 en EYC < Y + 16 vervolgens GOTO
Als R 2 en B == == 3 en EXB > X-16 THEN GOTO
Als R 3 en B == == 4 en UITM < X + 16 vervolgens GOTO
' Sterven
Als R == 0 en EYA > 86 dan GOTO
Als R == 1 en EYC < 92 dan GOTO
Als R 2 en EXB == > 110 dan GOTO
Als R == 3 en UITM < 126 dan GOTO
ALS L < 0 dan GOTO
WACHT 1
GOTO
ACL 'S
PRINT "U LOSSE. TRY AGAIN."
L = 4
WACHTEN 120
GOTO
Oke, ik hoop dat dat nog niet tot plotselinge all van dat gekke code. Onder zegt het R=RND(4). Dat betekent dat het gehele getal (zijnde R) gelijk aan een willekeurig getal tussen 0 en 3 is. Ik hoop dat u begrijpt de rest. Vooral omdat het maakt eenvoudige als verklaringen, "als je over team blue zijn, ga dan aan de rechterkant van de kamer." Het beeld is ook een QR-code die u scannen kunt om het hele spel. Instructies voor het scannen van QRs:
- Tik in het menuscherm op Bestandsbeheer
- Vervolgens Tik Lees QR Codes
- De QR-code binnen het rode kader uitlijnen