Stap 5: Ontrafeling van de Code
Dit kleine deel trekt de assen. U kunt de coördinaten om te maken van verschillende hoeken, maar pas op, zoals u houden een getal deelbaar door 360 moeten zult te houden de vorm volledig. Sommige interessante hoeken om te proberen zijn 45 graden (8 kwadranten), 30 graden (12 kwadranten) en 120 graden (3 kwadranten).Tekenen van de vliegtuigen, zowel x en y, houden de oorsprong in het midden
draw_line(x,y,x,y-128)
draw_line(x,y,x,y+128)
draw_line(x,y,x-128,y)
draw_line(x,y,x+128,y)
De rest van de code tekent de diagonale lijnen voor het eerste, tweede, derde en vierde kwadrant, respectievelijk.
/ * VESTIGEN DE EERSTE SHAPE * /
Teken diagonale lijn 1:
draw_line(x,y-16,x+128,y)
Teken diagonale lijn 2:
draw_line(x,y-32,x+112,y)
Teken diagonale lijn 3:
draw_line(x,y-48,x+96,y)
Teken diagonale lijn 4:
draw_line(x,y-64,x+80,y)
Teken diagonale lijn 5:
draw_line(x,y-80,x+64,y)
Teken diagonale lijn 6:
draw_line(x,y-96,x+48,y)
Teken diagonale lijn 7:
draw_line(x,y-112,x+32,y)
Teken diagonale lijn 8:
draw_line(x,y-128,x+16,y)
/ * TEKENEN DE TWEEDE SHAPE * /
Teken diagonale lijn 1:
draw_line(x,y-16,x-128,y)
Teken diagonale lijn 2:
draw_line(x,y-32,x-112,y)
Teken diagonale lijn 3:
draw_line(x,y-48,x-96,y)
Teken diagonale lijn 4:
draw_line(x,y-64,x-80,y)
Teken diagonale lijn 5:
draw_line(x,y-80,x-64,y)
Teken diagonale lijn 6:
draw_line(x,y-96,x-48,y)
Teken diagonale lijn 7:
draw_line(x,y-112,x-32,y)
Teken diagonale lijn 8:
draw_line(x,y-128,x-16,y)
/ * TEKENEN DE DERDE VORM * /
Teken diagonale lijn 1:
draw_line(x,y+16,x+128,y)
Teken diagonale lijn 2:
draw_line(x,y+32,x+112,y)
Teken diagonale lijn 3:
draw_line(x,y+48,x+96,y)
Teken diagonale lijn 4:
draw_line(x,y+64,x+80,y)
Teken diagonale lijn 5:
draw_line(x,y+80,x+64,y)
Teken diagonale lijn 6:
draw_line(x,y+96,x+48,y)
Teken diagonale lijn 7:
draw_line(x,y+112,x+32,y)
Teken diagonale lijn 8:
draw_line(x,y+128,x+16,y)
/ * TEKENEN DE VIERDE VORM * /
Teken diagonale lijn 1:
draw_line(x,y+16,x-128,y)
Teken diagonale lijn 2:
draw_line(x,y+32,x-112,y)
Teken diagonale lijn 3:
draw_line(x,y+48,x-96,y)
Teken diagonale lijn 4:
draw_line(x,y+64,x-80,y)
Teken diagonale lijn 5:
draw_line(x,y+80,x-64,y)
Teken diagonale lijn 6:
draw_line(x,y+96,x-48,y)
Teken diagonale lijn 7:
draw_line(x,y+112,x-32,y)
Teken diagonale lijn 8:
draw_line(x,y+128,x-16,y)
Wij gebruiken 'x' en 'y' meerdere malen in deze code, en nog het geeft geen fouten, hoewel het geen gedefinieerde waarde heeft. Het heeft eigenlijk een waarde. In de eigenschappen van de van de zaal, waar u het object hebt geplaatst, krijgt het automatisch een X- en Y-coördinaat. Dit zijn de waarden die we op in deze vorm bouwen.