Stap 1: dit is de codering voor de verwerking, met beschrijvingen van elke stap
int w = 640; deze dimensie is de breedte van het scherm
int h = 480; deze dimensie is de hoogte van het scherm
int fps = 60; Dit toont dat de framesnelheid de webcam wordt weergegeven
int i = 0; Hiermee worden de teller (later in de schets gebruikt) op 0 aan het begin
PImage de img; deze codes img vertegenwoordigen de 8 betegelde beelden rond de cam en de 9e is de foto surround
PImage img2;
PImage img3;
PImage img4;
PImage img5;
PImage img6;
PImage img7;
PImage img8;
PImage img9;
Vastleggen van cam;
VOID Setup
{
grootte (screen.width, screen.height, P3D); Hiermee stelt u de afmetingen van het display
frameRate(fps); Deze maakt gebruik van de FOD ingesteld voordat
Cam = nieuwe Capture (deze, w, h); Dit vertelt de cam te vangen van de volledige schaal
}
VOID draw() //the begin van de weergave schets
{
Als (cam.available() == true) {//this commando vertelt de schets te lezen van het scherm
cam.Read();
img = loadImage ("persoon-1.tif"); de afbeeldingen instellen met de eerder gemaakte labels laden
img2 = loadImage ("persoon-2.tif");
img3 = loadImage ("persoon-3.tif");
img4 = loadImage ("persoon-4.tif");
img5 = loadImage ("persoon-5.tif");
img6 = loadImage ("persoon-6.tif");
img7 = loadImage ("persoon-7.tif");
img8 = loadImage ("persoon-8.tif");
img9 = loadImage ("bluemoon_2.png");
}
afbeelding (cam, breedte/3, hoogte/3, breedte/3, hoogte/3); Dit plaatst de camera weer te geven in het centrum van het scherm, met behulp van derden te distribueren
tint(17);
noTint();
afbeelding (img, 0, 0, breedte/3, hoogte/3); deze uiteengezet de beelden in tegels arounf het scherm met behulp van de derde, en enkele pixel telt
afbeelding (img9, 0, 0, breedte/3, hoogte/3);
afbeelding (img2, breedte/3, 0, breedte/3, hoogte/3);
afbeelding (img9, breedte/3, 0, breedte/3, hoogte/3);
afbeelding (img3, 2 * breedte/3, 0, breedte/3, hoogte/3);
afbeelding (img9, 2 * breedte/3, 0, breedte/3, hoogte/3);
afbeelding (img4, 0, 266, breedte/3, hoogte/3);
afbeelding (img9, 0, 266, breedte/3, hoogte/3);
afbeelding (img5, 2 * breedte/3, 266, breedte/3, hoogte/3);
afbeelding (img9, 2 * breedte/3, 266, breedte/3, hoogte/3);
afbeelding (img6, 0, 532, breedte/3, hoogte/3);
afbeelding (img9, 0, 532, breedte/3, hoogte/3);
afbeelding (img7, breedte/3, 532, breedte/3, hoogte/3);
afbeelding (img9, breedte/3, 532, breedte/3, hoogte/3);
afbeelding (img8, 2 * breedte/3, 532, breedte/3, hoogte/3);
afbeelding (img9, 2 * breedte/3, 532, breedte/3, hoogte/3);
afbeelding (img9, breedte/3, 266, breedte/3, hoogte/3);
Als (keyPressed == true) {//setting een trigger voor de camera om een foto te nemen
Als (sleutel == 'a') {//the trigger is de 'a' sleutel
filter (BLUR, 3); het beeld is dan vaag
filter (waarden beperken, 16); en vervolgens posterized
Als (ik < 8) {//this vertelt de teller dat als het minder dan 8...
i ++; dan moet het een consectuvie-nummer toevoegen
}
anders ik = 1; Dit vertelt het terug te keren naar 1, zodra zij 8 tot
PImage img = get (breedte/3 hoogte/3, breedte/3, hoogte/3); Dit vertelt verwerking van welk gedeelte van het scherm op te slaan wanneer 'a' wordt ingedrukt
img.Save("person-"+i); Deze maakt gebruik van de vooraf genoemde nummer 'i' bij het opslaan van de opname
}
}
}
de code ziet er als het beeld blaten wanneer gekopieerd en in verwerking geplakt