Stap 5: 3d Modeling: het basispatroon - rand Loops & schuine rand maken
Onder symmetrie, klik op + naast bewerkbare Poly en selecteer rand.
Selecteer de middelste rand aan de rechterkant van de Torus. In de uitrol van grafiet Modeling Tools, ga naar de randen en klik op verwijderen. U hebt nu de lus rand verwijderd!
Selecteer de de bovenrand van de verwijderde rand lus en vervolgens in de sectie van de selectie, klikt u op herhalen. Ga nu naar de sectie Geometry bewerken en naast dat maken Planar is XYZ. Selecteer Y. Nu heb je de lus van de rand op de Y-as rechtgetrokken. Druk op de toets W om te activeren van het Verplaatsgereedschap en langs de Y-as, de lus van de rand naar beneden bewegen een beetje. Doe hetzelfde voor de andere rand lus hieronder en verplaats vervolgens de lus van de rand van een klein (zie voorbeeld).
Selecteer vervolgens de rand lus boven en onder de lussen rechtgebogen rand. Ga naar grafiet Modeling Tools > randen > verwijderen om te verwijderen die rand lussen. Ga naar de sectie van de selectie en selecteer hoekpunten. Druk op de toets W om het Verplaatsgereedschap te activeren en selecteren van de hoekpunten die deel van die lussen rand, uitmaken zoals in mijn voorbeeld. Druk op de R-toets om te activeren het gereedschap Schalen en schalen langs de Y-as, de hoekpunten. Vervolgens druk op de toets W en beweeg de hoekpunten over net iets naar links.
Ga naar de sectie van de selectie en selecteer veelhoek. Druk op de toets W om het Verplaatsgereedschap te activeren en de gezichten te selecteren, zoals in mijn voorbeeld. Vervolgens Selecteer schuine kant in het edit veelhoeken sectie. Wijzigen van de parameters lokale normaal, hoogte 0.4mm en schetsen van 0,15 mm. Selecteer de innerlijke gezichten van deze schuine kant en druk op de toets W om het Verplaatsgereedschap selecteren. De gezichten een beetje naar links verplaatsen. De buitenste gezichten van dit schuine en ga naar bewerken geometrie en naast maken Planar Selecteer de X. Hit de W toets om te activeren van het Verplaatsgereedschap en de gezichten naar rechts verplaatsen een beetje. Klik met de rechtermuisknop op symmetrie en alles samenvouwen.
Ga nu naar bewerkbare Poly en selecteer rand. Selecteer de buitenste randen van de schuine kant (zie voorbeeld) en klik vervolgens op Loop. Ga naar bewerken randen > afschuining en wijzig de rand Chamfer bedrag tot 1mm en rand-segmenten verbinden tot en met 4.
Herinnering: Dit zou ook een goed moment om op te slaan (Ctrl + S).