Stap 6: 3d Modeling: maken het basispatroon - Boolean
We gaan nu een gaatje in het midden van het ontwerp te maken. De reden dat we deze shapes maken op deze manier is zodat we kunnen beschikken over een herhaalbare patroon. Dus, voor dit gat, zullen wij Boolean één object van elkaar of met andere woorden, het aftrekken van een ander object vanuit een ander object.
Ga naar maken > standaard primitieven > cilinder
De parameters voor een Radius van 0.92 mm, hoogte van ongeveer 10 mm en zijden wijzigen tot en met 12. Het is belangrijk om de geometrie van de Torus zo dicht mogelijk, zodat wanneer de cilinder uit het wordt geknipt, het zal niet verlaten een puinhoop van veelhoeken die zouden kunnen maken uw model kijken verschrikkelijk opgewassen. Plaats de cilinder ook als centrum mogelijk in het midden van waar de twee Torus voldoen (zie voorbeeld). De andere belangrijke ding over Boolean is het merk zeker het object doordringt door aan beide zijden als u wilt dat een zichtbaar gat aan elk uiteinde. Dus het object te verplaatsen in de plaats controleren in alle weergaven.
Vervolgens moet u de Torus object selecteren en ga naar het deelvenster Modifier maken > samengestelde objecten > Boolean
Selecteer Kies Operand B in de Pick Boolean sectie, en klikt u op de cilinder. De cilinder moet worden afgetrokken van de Torus vormen. Vervolgens met de rechtermuisknop op de Boolean-waarde en klik op bewerkbare Poly.
Vervolgens zult u willen controleren van het model. Ga naar bewerkbare Poly, hoekpunten en selecteer vervolgens de verticale hoekpunten te verbinden (zie voorbeeld). Klik in de sectie bewerken hoekpunten op verbinden om te verbinden. Controleer ook de andere kant en herhaal.
Vervolgens ziet u hebt u hoekpunten die niet sluit. Er zullen vier op de top en 4 op de bodem dat moet verbinden aan het hoekpunt van de hoek (zie voorbeeld).
Nu zult u zien dat er andere rand loops die blijven en een paar andere hoekpunten. Hiervoor kunt u de randen om verbinding te draaien. In het deelvenster selectie Selecteer rand en selecteer vervolgens de rand te draaien. In het deelvenster Graphite Modeling Tools Ga naar geometrie (alle) en klik Spin. U moet draaien een paar keer opstaan het aan regel correct. Selecteer een van de hoekpunten die geen verband houden en selecteer verwijderen.
Als je het goed hebt gedaan, moet er geen vervorming bij de toepassing van de Turbosmooth. Alles moet uitzien. Toevoegen om te controleren de geometrie, TurboSmooth uit de lijst van Modifer (zie voorbeeld). Als alles oke is, vervolgens met de rechtermuisknop op TurboSmooth en verwijderen.
.
Herinnering: dit zou ook een goed moment om op te slaan (Ctrl + S).