Stap 7: 3d Modeling: het basispatroon - Shapes & symmetrie II maken
Selecteer het object in de weergave Top. Selecteer in de lijst Modifier symmetrie. Onder symmetrie, klikt u op het plusteken (+) om het te openen. Mirror selecteren Druk op de toets W om de symmetrie-lijn naar links verplaatst (zie voorbeeld). Als de verbindende geometrie is een beetje korter dan je zou willen (of langer) kunt u de hoekpunten onder bewerkbare Poly bewerken.
Selecteer de hoekpunten en ga naar bewerken meetkunde > Planar maken > X en klap de W toets om te activeren het Verplaatsgereedschap. Beweeg de hoekpunten over een beetje. Onder symmetrie, Mirror selecteren en verplaatsen aan de andere kant. Als u merkt dat de shape niveau, niet met de hoekpunten nog steeds is geselecteerd, kan je de R-toets en de schaal langs de Y-as wilt uitlijnen.
Voeg een andere symmetrie modifier op de top van het huidige proces. Druk op de + naast symmetrie en selecteer spiegel. Druk op de toets W en activeer het Verplaatsgereedschap de gespiegelde als object wilt verplaatsen naar links zoals in mijn voorbeeld. Slechts 3 groepen van 2 Torus moet worden weergegeven. Probeer om zo nauwkeurig mogelijk.
Met de rechtermuisknop op symmetrie en alles samenvouwen.
Nu zult u moeten selecteren van de veelhoek en vervolgens druk op de toets W om het Verplaatsgereedschap te activeren. Selecteer de uiterlijke gezichten op de linker- en rechterkant, verlaat de middelste groep van veelhoeken. Druk op verwijderen om te verwijderen hen.
3 keer symmetrie aan het model toevoegen, dit zal leiden tot 16 lussen. Het midden van de spiegel naar wens aanpassen. Met de rechtermuisknop op symmetrie en alles samenvouwen.
Symmetrie opnieuw aan het model toevoegen. Deze keer, zult u het veranderen van de Parameters. Wijzig de spiegel-as naar Y. Selecteer spiegel en druk op de toets W om het Verplaatsgereedschap te activeren. Het gespiegelde object omlaag door een beetje te maken van de onderste helft van de manchet.
Herinnering: Dit zou ook een goed moment om op te slaan (Ctrl + S).