Stap 2: Schrijf het kader van uw Progam
2. in uw bestand type "klasse MyFirstProgram {}"
Vergeet niet de accolade omdat dit vertelt de computer waar het vlees van uw programma is.
3. Druk op enter tweemaal te maken naar nieuwe lijnen en typt u vervolgens "}" Dit vertelt de computer dat alles dat dit programma maakt is ingevoerd.
4. op dit punt moet uw programma de bijgevoegde foto eruit voor deze stap.
Inzicht in de Code:
Op dit punt kunnen we het programma eigenlijk genereren. Het enige probleem is dat het zal niets doen. In feite als u probeert het programma te draaien een foutbericht verschijnt dat zegt "fout: Main methode niet gevonden in de klasse MyFirstProgram, geef de methode:" en toont dan een bepaalde regel met code. Wij zal schrijven in die lijn van code in de volgende stap omdat het een belangrijk onderdeel van het programma te begrijpen.
We zijn met behulp van een specifieke programmeertaal Java genoemd, en zoals met de meeste talen Java een zeer specifieke manier heeft van organiseren en het uiten van zelf deze organisatie heet de code syntax en moet worden gevolgd of het programma kan niet worden gegenereerd door de compiler. Wat we deden was het fundamentele kader van dit programma instellen.
Elke Java-programma bestaat uit klassen en methoden. Klassen zijn beter bekend als objecten en ons te voorzien van een manier om te organiseren van onze code. Klassen winkel informatie en instructies, onze programma's gonna be een enkele klasse met een enkele instructie of methode. Een gemakkelijke manier om na te denken van het is dat klassen zijn een hele toetsenbord waar de methoden de afzonderlijke toetsen op het toetsenbord zijn. Op dit ogenblik ons programma is gewoon een lege klasse (een toetsenbord met geen sleutels). We weten dit, en wat nog belangrijker is de compiler weet dit omdat het eerste woord dat hebben we getypt zegt "klasse".
Na het lezen van het woord klasse Java syntaxis dictaat moeten we de naam van de programma's (een label op de sleutel), in dit geval zullen we de naam van ons programma "MyFirstProgram". We zullen de naam dit omdat het beschrijvende van wat ons programma: onze eerste one! Een belangrijk ding om op te merken is dat meeste programmeertalen ruimten de namen van dingen die niet zal toestaan. Dit is omdat het gebruik van lege ruimte binnen code helpt de compiler die begrijpen wat er gaande is.
De compiler, lezen in de naam van onze klasse, verwachten we kunnen laten zien op een manier die aangeeft welk deel van ons bestand vormt de klasse zelf om dit te doen gebruiken we accolades ("{" "}") om aan te duiden waar het begint ("{") en waar het eindigt ("}"). Aangezien onze bestand dit doet wanneer we het passeren van de compiler, de compiler zal het produceren van een programma, maar omdat onze klasse geen methoden heeft te gebruiken (toetsen) een fout zal worden geproduceerd.