Stap 5: De POV-Ray-bestand bewerken
POV-Ray open en laden van het scriptbestand "phenakistiscope.pov". We moeten aanpassen van sommige parameters om een mooie foto.
U kunt maximaal drie set frames op dezelfde schijf. Wij zullen slechts twee in dit voorbeeld gebruiken. Elke set van frame kreeg de volgende parameters:
In ons voorbeeld voorvoegsel de frames voor de eerste reeks Simba1 is, en wij 12 frames hebben.
Hoe te vullen al deze parameters?
- We hebben 12 frames, dus de Nbframes -variabele instellen op 12.
- We hebben twee bestanden, dus Activate1 en 2 ingesteld op TRUE en laat Activate3 op FALSE.
- PrefixeImage : hier hebben wij de oorspronkelijke naam van het gif (zonder extensie) gezet. Dus PrefixeImage1 "Simba1" en PrefixeImage2 "Simba2 moet"
- de schalen, Verticaloffet en Angularoffset : laat de werkelijke waarden voor het moment. We zullen hen later, na de eerste weergave controleren.
- Ratio : als u de indeling van onze frames, gebruik gewoon een beeldkijker of windows: voor Simba1, de framegrootte is 187 x 141, en voor simba2 het 107 x 87. Voor de "Ratio"-regel, geef 187/141 voor Simba1 en 107/87 voor Simba2. (breedte van de afbeelding gedeeld door de hoogte)
- Spiegel : laat ze op true. Vergeet niet dat we de animatie via een spiegel, zien zullen dus we moeten een mirror van de foto's.
Dus, hier zijn enkele goede parameters voor dit voorbeeld:
Eenmaal gereed, klik op de knop "Run" of druk op Alt + G. De laatste schijf moet op het scherm verschijnt.
Als het resultaat niet juist (check de bijgevoegde voorbeelden), u kunt:
- wijzigen van de schaal, door de waarde Scale1 of Scale2 ;
- Zet een hoekige offset naar het midden van de frames tussen de sleuven (waarde AngularOffset, in graden)
- Translate een beetje de frames (de VerticalOffset -waarden wijzigen). De externe cirkel heeft een straal van 1, dus uw verschuivingswaarden onder dit moet.
Gewoon een beetje de waarden bijwerken en weergeven van de afbeelding ("Uitvoeren" knop). Als het resultaat nog steeds niet ziet er leuk, probeert u andere waarden.
Merk op dat de frames worden gespiegeld: Vergeet niet dat je de reflectie in de spiegel ziet. We moeten dus het spiegelen van de frames op het papier om te zien van Simba wandelen in de goede richting!
U kunt ook enkele andere parameters aanpassen:
Maar de standaardwaarden werkt geweldig.