Stap 3: Maak een model van de dreiging
Mensen hebben de neiging te denken visueel, het maken van een model van alle bedreigingen uw programma is een goed idee.
Als u een figuur van welke risico's uw programma zal worden geconfronteerd, weet u wat uw programma zal doen.
Als er een programma dat verbinding met het Internet maakt, zijn waarschijnlijk hackers en buffer overflows uw grootste zorg.
Als je een spel maakt, moet u ervoor zorgen dat uw programma niet hog veel geheugen en bronnen, zoals dat zou kunnen vertragen en potentieel crash uw clientcomputer. Dan zult u een veel haat mail en boze telefoontjes over een buggy spel dat niet waard hun $45 was ontvangen.
Als het is een programma dat veel rekenwerk doet, moet u om op te letten voor gevaren naar getallen (uiteraard), zoals integer overloopt.
Als u een database wilt maken, uw textielinstituut zorg is de bescherming van uw gegevens. Tegenwoordig schelen managers niet hoe de database zolang het bewaart de gegevens beschermen tegen corruptie en infiltratie is ontworpen.