Stap 2: Vooraf afdrukken | Sleutels en gaatjes maken
Bij het modelleren deel wordt gedaan er is nog meer te doen! Hier is mijn nemen over het maken van sommige zogenaamde "sleutels" op de onderdelen en ook het creëren van de montage "gaten". Het is een techniek die wijd met speelgoed-ontwerpers of sculpters wordt gebruikt. Het zorgt ervoor dat objecten elkaar passen op de juiste plaats zonder omhoog te knoeien. Op de foto ziet u de sleutels en gaatjes, helder groen omcirkeld.
Opdeling van het model
Ik samenvoegen alle sub-tools (afzonderlijke objecten) tot één. Met Dynamesh kan ik het allen in één continu net zetten. Dus nu heb ik een maaswijdte die alles samen gesmolten heeft. Met deze nieuwe Maas zorg ik ervoor dat het Dynameshed (het moet ;-)) en nu kan ik snijd het één van de slicer borstels. U tekent net een 'regel' waar u wilt dat de cut en het zal het object verdelen in 2 aparte polygroups. Voor dit model moest ik een paar segmenten maken zodat ik zou 8 afzonderlijke stukken en ze allemaal zou er eigen object. Na het snijden ik ze scheiden in sub hulpmiddelen, aangezien zij hun eigen polygroup hebben thats is zeer eenvoudig met de klik van een knoop.
Nu zal ik Dynamesh elk stuk dus wel een mooi continu Maas en gaten en fouten zal worden opgevuld met nieuwe veelhoeken. Na dit zal ik de sleutels en gaatjes maken. Optionele techniek: afhankelijk van het model een beetje, bijvoorbeeld een klein beeldje of iets, of een model dat u niet hoeft te sneetje op. Ik maak een kopie van deze uniforme mesh, ik gebruik de Zremesher functie op. Dit maakt een lage resolutie gaas maar met zelfs veelhoek distributie, maakt een werkelijk aardige mesh.
Toen ik de details van het exemplaar zal opnieuw op dit nieuwe net en verdeelde het omhoog tot ik de gewenste detail terug.
Sleutels en gaatjes maken
Nadat ik heb het allemaal aparte stukken er gonna be een beetje vervelend werk ;-) Het is een eenvoudig proces van optellen en aftrekken van objecten. Ten eerste zal ik ben van plan uit hoe ik wil dat de objecten op elkaar aansluiten. Ik heb een invoegen borstel die bestaat uit slechts een kubus die een beetje taps naar de top toelopende wordt. Doen als dit begeleidt soort het op zijn plaats wanneer afgedrukt. Met de zelfgemaakte invoegen borstel, zal mij wekken een kubus op het platte oppervlak aan de gewenste kant. Ik Dynamesh het weer dus het zal deel uitmaken van het hele net.
Nu maak ik een kopie van dit object omdat met behulp van de volgende techniek samengevoegd hebben zal en als er iets mis gaat kan ik gewoon probeer het opnieuw, snel ;-) In de sub gereedschap pallette stelt u op optellen of aftrekken. Ik kies het object met de sleutel, aftrekken met model erboven die niet over een sleutel of gat beschikt. Op deze manier zul je het perfecte gat voor de sleutel naar uw mesh. Wat is het eigenlijk nog beter is het creëren van een sleutel waar u het wilt, deze sleutel afgesplitst en dupliceren.
Nu kunt u de schaal van de kopie van de sleutel die een beetje groter en deze versie gebruiken om af te trekken een gaatje op het andere net. Nu zul je een iets groter gat omdat afdrukken met plastic niet een exacte wetenschap. Tal van factoren zal de hole (of sleutel) een fractie groter of kleiner maken. Op deze manier zal het altijd passen en wanneer u het lijmt zal nooit af ;-)