Stap 1: Breaking Up (een model) Is gemakkelijk te doen...
Ik had een ontwerp ik wilde molen uit MDF, maar het was groter dan de endmills ik had beschikbaar.
Eerste wat die ik deed was berekenen hoeveel secties die ik nodig had om mijn model in split, en ongeveer hoe lang deze secties moeten worden. Gezien het feit dat mijn model ongeveer 11 inches tall (280mm was), en mijn langste bal neus endmill 3 inch lang was, verdeeld ik mijn model in 4 secties van elk ongeveer 2,77 inch.
Vóór de splitsing van het model, ik heb toegevoegd sommige registreren gaten door het hele ding, dus kon ik gemakkelijk naar het laatste stukje terug samen met behulp van de houten stokjes van sommige steun. Ik gebruikte 5 gaten, 3 die gaan helemaal door, en 2 die alleen gaan tot en met 3/4 van mijn ontwerp.
De diameter van de gaten werden geselecteerd op basis van de boor bits beschikbaar. Ik in eerste instantie wilde 1/8" gaten, maar hoefde niet elke 1/8" bits die langer dan 2 inch waren. Uiteindelijk heb ik met behulp van een beetje want die behoorlijk lang zijn 7/16", en ik had 7/16" houten stokjes beschikbaar.
Eigenlijk het splitsen van het model moet gemakkelijk te doen in een CAD-tool. Ik heb mijn ontwerp in Fusion 360, en breken een stevige behuizing kan worden gedaan met behulp van offset vliegtuigen.
Vliegtuigen kunnen worden geconstrueerd met behulp van de constructie -> Offset vliegtuig menu-optie, en het invoeren van het compenserende bedrag. Zodra deze vlakken zijn gemaakt,-de wijzigen > splitsen lichaam tool kan worden gebruikt om het lichaam eigenlijk zich opsplitste in 4 ondiepere delen.
Ik vervolgens alle stukjes verticaal uitgelijnd (met behulp van de wijzigen -> Uitlijnen tool) en gerangschikt hen op een manier die ruimte-efficiënte leek. De totale oppervlakte voor mijn model is ongeveer 730 mm x 500 mm of 29 "x 20".
Het model moet nu klaar voor CAM'ing!