Stap 4: CAM regels alles om Me heen!
Zodra de voorraad helemaal klaar was, begon ik met gereedschap paden. Ten eerste, mij troep opwaarts een gezicht pad, met behulp van een 2-inch geconfronteerd met bit. Dit werd gebruikt om de overtollige 1/4" van materiaal uit de top van de voorraad.
Dan, aangezien ik niet een heleboel precisie of strakke bochten in mijn ontwerp hoefde, heb ik besloten gebruik van 1-inch endmills voor het afbramen en afwerken. Het roughing padtype dat ik gebruikte heet Pocket Clearing, en het was gemakkelijk om in te stellen. Een paar belangrijke opties die ik het gewijzigd heb waren de step-down bedrag, het overlappende bedrag, en de feeds en snelheden. Ik plaatste de step-down aan 10mm, die een beetje groter is dan 3/8", en de overlap tot 10mm, dat een beetje minder dan de helft van de endmill-straal is. Feed was 5080 mm/min en spindel snelheid 4000 omwentelingen per minuut.
Ik stel ook de ondergrens 2 mm boven mijn model onderkant vlak. Dit was om ervoor te zorgen dat de roughing pass niet gaan helemaal tot aan het multiplex en vrijgegeven van de stukken van het blok.
Na het afbramen, troep mij opwaarts het boren voor het registreren van de gaten. Als dit harder hout of metaal was, zou ik voorzichtiger zijn en gebruikt een soort pikken routine. Omdat MDF zacht is, kan ik in één keer met een langzame verwerkingsdebiet boor helemaal door.
Dit werd gedaan door te boren selecteren uit het bovenste menu, en het gat geometrieën in het model. Ik gebruikte een spindlesnelheid van 10.000 RPM en een duik-feed van 1000 mm/min.
Na het boren, een afwerking doorgeven met behulp van de optie van de mantel in het 3D menu. Feeds en snelheden van 5080 mm/min en 7000 RPM, respectievelijk, en een Stepover-waarde van 2mm. Ook, om te controleren of de zijkanten van de shapes waren wordt gemalen, en niet alleen de toppen, ik had toe te voegen een extra offset van 12mm (de helft van de diameter van het gereedschap) aan de grens geometrie machinale bewerking. Glad!